Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

DOKUMENTARNI FILM U NASTAVI MEDIJSKE KULTURE S ASPEKTA UČENIČKOGA ZANIMANJA

Vesna Bjedov orcid id orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Mateja Šarić ; Srednja škola Donji Miholjac


Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb

str. 256-278

preuzimanja: 4.350

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 27 Kb

str. 279-279

preuzimanja: 148

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra dokumentarni film u nastavi medijske kulture pri čemu se posebno istražuje aspekt učeničkoga zanimanja za ovaj filmski rod. Ponajprije se definira pojam dokumentarnoga filma, ističu se njegova temeljna obilježja – drukčiji odnos prema stvarnosti, pitanje objektivnosti / istinitosti. Navode se vrste dokumentarnoga filma i prikazuje se kontekst dokumentarnoga filma u nastavi medijske kulture. Namjera je ovoga rada istražiti učeničko zanimanje za dokumentarni film, odnosno zanimanje za pojedinu vrstu dokumentarnoga filma. U istraživanju je primijenjen metodološki postupak anketnoga upitnika koji je obuhvatio sedam tvrdnja i dva pitanja. Anketiranje je provedeno na uzorku od 291 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda dviju osječkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali da ispitani učenici pokazuju zanimanje za dokumentarni film poglavito popularno-znanstveni i antropološki dokumentarni film. Međutim, rezultati su također pokazali i učeničko nerazumijevanje i nepoznavanje pojedinih vrsta dokumentarnoga filma, stoga se ovomu filmskom rodu treba posvetiti veća pozornost u nastavi medijske kulture te poticati učenike na veće zanimanje za ovaj filmski rod.

Ključne riječi

dokumentarni film; vrste dokumentarnoga filma; učeničko zanimanje za dokumentarni film; medijska kultura

Hrčak ID:

200626

URI

https://hrcak.srce.hr/200626

Datum izdavanja:

11.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.648 *