hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom

Sanja Bilač   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Elementary School Spinut in Split
Dubravka Miljković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education

Puni tekst: hrvatski, pdf (130 KB) str. 11-23 preuzimanja: 211* citiraj
APA 6th Edition
Bilač, S. i Miljković, D. (2018). Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 11-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200232
MLA 8th Edition
Bilač, Sanja i Dubravka Miljković. "Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 11-23. https://hrcak.srce.hr/200232. Citirano 18.01.2021.
Chicago 17th Edition
Bilač, Sanja i Dubravka Miljković. "Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 11-23. https://hrcak.srce.hr/200232
Harvard
Bilač, S., i Miljković, D. (2018). 'Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 11-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200232 (Datum pristupa: 18.01.2021.)
Vancouver
Bilač S, Miljković D. Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.01.2021.];20(Sp.Ed.1):11-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200232
IEEE
S. Bilač i D. Miljković, "Kako uvoditi promjene u upravljanje razredom i disciplinom", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 11-23, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200232. [Citirano: 18.01.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (130 KB) str. 11-23 preuzimanja: 218* citiraj
APA 6th Edition
Bilač, S. i Miljković, D. (2018). How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 11-23. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/200232
MLA 8th Edition
Bilač, Sanja i Dubravka Miljković. "How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 11-23. https://hrcak.srce.hr/200232. Citirano 18.01.2021.
Chicago 17th Edition
Bilač, Sanja i Dubravka Miljković. "How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 11-23. https://hrcak.srce.hr/200232
Harvard
Bilač, S., i Miljković, D. (2018). 'How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 11-23. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/200232 (Datum pristupa: 18.01.2021.)
Vancouver
Bilač S, Miljković D. How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 18.01.2021.];20(Sp.Ed.1):11-23. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200232
IEEE
S. Bilač i D. Miljković, "How to Introduce Change to Classroom Management and Discipline", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 11-23, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/200232. [Citirano: 18.01.2021.]

Sažetak
Upravljanje razredom i disciplinom važno je područje poučavanja za koje se učitelji procjenjuju nedovoljno stručno osposobljenima. Refleksivna se praksa smatra djelotovornim pristupom u upravljanju razredom i disciplinom te omogućuje kritičko promišljanje odgojno-obrazovne prakse. Umjesto isključivog fokusiranja na primjenu strategija upravljanja razredom, provođenjem refleksivne prakse učitelj osvještava različite načine razmišljanja, ponašanja i akcija u upravljanju razredom i disciplinom; identificira mogućnosti za uvođenje promjena u odgojno-obrazovnu praksu i profesionalno se razvija. Uzimajući u obzir zahtjevan proces (samo)refleksije; nedovoljno spoznaja i iskustava hrvatskih učitelja o tome kako provoditi refleksivnu praksu i uvoditi promjene, pretpostavljamo kako Vodič za refleksivnu praksu može biti važna potpora njezinoj implementaciji i profesionalnom razvoju učitelja. Cilj ovoga rada bio je utvrditi povezanost samoprocjene stručne osposobljenosti učitelja za upravljanje razredom i disciplinom i samoprocjene potpore Vodiča uvođenju promjena u praksi, u skladu s iskazanom razinom osviještenosti ispitanika o refleksivnoj praksi u etapi refleksija o refleksiji. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 111 učitelja razredne i predmetne nastave. Za učitelje je organizirana edukacija (sadržaj koji je objavljen na službenim stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje): sudjelovali su u plenarnom predavanju o upravljanju razredom i disciplinom i radionici o refleksivnoj praksi, a zatim mjesec dana u svome razredu provodili refleksivnu praksu uz potporu Vodiča. Rezultati istraživanja pokazuju statistički značajnu pozitivnu korelaciju samoprocjene stručne osposobljenosti za upravljanje razredom i disciplinom i samoprocjene potpore Vodiča za refleksivnu praksu u sljedećim elementima: potpora refleksivnom razmišljanju, dokumentiranje prakse i uvođenje poboljšanja u praksu kod ispitanika koji su iskazali pozitivan stav prema primjeni refleksivne prakse. Može se zaključiti kako je Vodič za refleksivnu praksu primjeren i potencijalno važan oblik potpore uvođenju promjena u upravljanje razredom i disciplinom u odgojno-obrazovnoj praksi te u osvještavanju učitelja u razumijevanju vlastite uloge u uvođenju promjena.

Ključne riječi
refleksija o refleksiji; upravljanje razredom i disciplinom; Vodič za refleksivnu praksu

Hrčak ID: 200232

URI
https://hrcak.srce.hr/200232

[engleski]

Posjeta: 842 *