Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3055

Socijalne kompetencije odgojitelja – primjenjujemo li suvremene spoznaje?

Anka Jurčević Lozančić orcid id orcid.org/0000-0002-7090-6110 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Puni tekst: engleski pdf 139 Kb

str. 47-58

preuzimanja: 492

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 139 Kb

str. 47-58

preuzimanja: 804

citiraj


Sažetak

Profesionalni razvoj odgojitelja složen je i kontinuiran proces koji podrazumijeva razvijanje kompetencija odgojitelja s ciljem kvalitetnijeg obavljanja posla i unapređivanja razvoja i postignuća djece. Zbog toga se naglašava važnost holističkog pristupa u njihovu profesionalnom razvoju i cjeloživotnom obrazovanju, jer samo cjelovit model različitih kompetencija odgojitelja može prethoditi mijenjanju i unapređivanju odgojno-obrazovne prakse. Profesionalne kompetencije odgojitelja zahtijevaju visoku razinu raznovrsnih sposobnosti i na njima utemeljene praktične akcije, što pretpostavlja sinergiju svih onih koji su uključeni u kvalitetu odgojno-obrazovne prakse ili za nju odgovorni. Stoga je cilj ovog kvalitativnog istraživanja dobiti uvid u osobna stajališta odgojitelja, stručnih suradnika i ravnatelja te propitati grupna značenja i norme o mogućnostima unapređenja profesionalnih kompetencija odgojitelja uz istodobno sagledavanje postojećih barijera koje na tom području opažaju i na koje nailaze. Za potrebe ovoga istraživanja održane su tri fokus grupe u kojima je sudjelovalo trideset devet sudionika iz ukupno dvadeset dječjih vrtića s područja grada Zagreba.

Ključne riječi

odgajatelj; profesionalni razvoj; socijalne kompetencije

Hrčak ID:

200231

URI

https://hrcak.srce.hr/200231

Datum izdavanja:

28.2.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.803 *