hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046

Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima

Anita Mandarić Vukušić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-1532-0069 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences

Puni tekst: hrvatski, pdf (195 KB) str. 73-94 preuzimanja: 555* citiraj
APA 6th Edition
Mandarić Vukušić, A. (2018). Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
MLA 8th Edition
Mandarić Vukušić, Anita. "Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mandarić Vukušić, Anita. "Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
Harvard
Mandarić Vukušić, A. (2018). 'Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
Vancouver
Mandarić Vukušić A. Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
IEEE
A. Mandarić Vukušić, "Profesionalni razvoj odgajatelja i učitelja za rad s roditeljima", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 73-94, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
Puni tekst: engleski, pdf (195 KB) str. 73-94 preuzimanja: 99* citiraj
APA 6th Edition
Mandarić Vukušić, A. (2018). Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents. Croatian Journal of Education, 20 (Sp.Ed.1), 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
MLA 8th Edition
Mandarić Vukušić, Anita. "Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. Sp.Ed.1, 2018, str. 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046. Citirano 31.10.2020.
Chicago 17th Edition
Mandarić Vukušić, Anita. "Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents." Croatian Journal of Education 20, br. Sp.Ed.1 (2018): 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
Harvard
Mandarić Vukušić, A. (2018). 'Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents', Croatian Journal of Education, 20(Sp.Ed.1), str. 73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
Vancouver
Mandarić Vukušić A. Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 31.10.2020.];20(Sp.Ed.1):73-94. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046
IEEE
A. Mandarić Vukušić, "Professional Development of Kindergarten and Elementary School Teachers for Collaboration with Parents", Croatian Journal of Education, vol.20, br. Sp.Ed.1, str. 73-94, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3046

Sažetak
Pedagoški djelatnici inicijalnim obrazovanjem, praksom i trajnim usavršavanjem osim znanja, vještina i sposobnosti, razvijaju vrijednosti i stavove potrebne za poticanje cjelovitog razvoja djeteta. Uvjerenja i stavovi mogu znatno odrediti djelovanje pojedinaca. Stoga je s ciljem utvrđivanja razlike u uvjerenjima o odgoju djece i slici djeteta između roditelja pedagoških i nepedagoških zanimanja provedeno istraživanje na uzorku od 544 visokoobrazovana ispitanika. Uzorak je činilo 247 roditelja pedagoških zanimanja (odgojitelji, učitelji, nastavnici, pedagozi) i 297 roditelja nepedagoških zanimanja (ekonomisti, pravnici, zdravstveni djelatnici, inženjeri). Iako se u istraživanju krenulo od generalne hipoteze da ne postoji razlika u uvjerenjima o odgoju djece i slici djeteta između roditelja pedagoških i nepedagoških zanimanja, rezultati su pokazali postojanje razlike. Ispitanici koji su po zanimanju odgojitelji i učitelji više nego ispitanici drugih zanimanja smatraju da u odgoju djece nije potrebno tjelesno kažnjavanje, već da treba biti više aktivno uključen i koristiti se indukcijom. Također, imaju suvremeniji pogled na sliku djeteta. Na temelju svih rezultata moguće je zaključiti da postoji potreba većeg angažmana pedagoških djelatnika u poticanju razvoja pedagoške kompetencije roditelja.

Ključne riječi
pedagoške kompetencije; pedagoško zanimanje; profesionalnost; suradnja s roditeljima

Hrčak ID: 200226

URI
https://hrcak.srce.hr/200226

[engleski]

Posjeta: 947 *