Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2744

Odnos emocija postignuća, procjena kontrole i vrijednosti te akademskog uspjeha

Barbara Brdovčak ; Department of Psychology, Catholic University of Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 181 Kb

str. 29-41

preuzimanja: 442

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 181 Kb

str. 29-41

preuzimanja: 741

citiraj


Sažetak

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost procjena kontrole i vrijednosti s pozitivnim i negativnim emocijama postignuća vezanim uz učenje i akademski uspjeh. Provedeno je jednokratno korelacijsko istraživanje sa studentima psihologije i sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Sudionici su ispunili Upitnik emocija postignuća, točnije Ljestvice emocija povezanih s učenjem, Ljestvicu vrijednosti zadatka i Ljestvicu vjerovanja o kontroli nad učenjem iz Upitnika motivacijskih strategija učenja, kao i upitnik općih podataka s dodatnim pitanjem o akademskom uspjehu.
Rezultati su pokazali kako su pozitivne emocije postignuća statistički značajno pozitivno povezane s akademskim uspjehom, a da su negativne emocije postignuća statistički značajno negativno povezane s akademskih uspjehom. Uz to je utvrđena povezanost između ostalih ispitivanih varijabli. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijskim postavkama i pokazuju praktične implikacije o važnosti emocija u obrazovnom kontekstu.

Ključne riječi

akademski uspjeh; emocije postignuća povezane s učenjem; subjektivna kontrola, subjektivna vrijednost; teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća

Hrčak ID:

201195

URI

https://hrcak.srce.hr/201195

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.213 *