Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2712

Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama

Dunja Anđić orcid id orcid.org/0000-0001-8444-1820 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka


Puni tekst: engleski pdf 205 Kb

str. 213-232

preuzimanja: 468

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 205 Kb

str. 213-232

preuzimanja: 449

citiraj


Sažetak

Jedna od temeljnih zadaća odgojitelja jest upoznavanje djeteta s njegovim okruženjem i optimalno poticanje njegova rasta i razvoja, uključujući i razvoj temeljnih prava djece na okoliš, čist zrak, pitku vodu, zdrav život i kvalitetno djetinjstvo. Razvoj osjetljivosti djece iznimno je važno za budućnost odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, a treba ga početi razvijati još od ranog djetinjstva. Problematika kurikula i prakse rada odgojitelja uključuje i propitivanje kompetencija za uspješnu praksu rada s djecom u odgoju i obrazovanja za održivi razvoj. U radu se prikazuju neki od razvijenih postojećih modela procjene kompetencija za cjeloživotni odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Razvijen je mjerni instrument čije su mjerne karakteristike ispitane, a u radu su predstavljeni rezultati toga preliminarnog istraživanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 65 odgojitelja u pet dječjih vrtića. Konstruirana skala objašnjava 48 % zajedničke varijance i može biti značajna osnovica za daljnje propitivanje i razvoj modela kompetencija odgojitelja. Na taj način predstavlja i dobar temelj za promišljanje sadržaja kurikula budućega inicijalnog obrazovanja, ali i stručnog usavršavanja odgojitelja u području cjeloživotnog odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

cjeloživotno obrazovanje; kompetencije; odgoj i obrazovanje za okoliš/održivi razvoj; odgojitelj; održivo društvo; predškolske ustanove

Hrčak ID:

201189

URI

https://hrcak.srce.hr/201189

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.993 *