Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2696

Provedba obrazovne politike iz perspektive učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom

Ivona Salaj orcid id orcid.org/0000-0002-1416-0991 ; Office of the Ombudsman for Children


Puni tekst: engleski pdf 202 Kb

str. 255-272

preuzimanja: 343

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 202 Kb

str. 255-272

preuzimanja: 1.305

citiraj


Sažetak

Cilj je ovoga rada istražiti poglede učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom o njihovoj ulozi u provedbi obrazovne politike prema djeci s teškoćama i studentima s invaliditetom. U ovom se istraživanju za analizu uloge učenika s teškoćama i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike primijenila Kontekstualna teorija interakcija (Contextual Interaction Theory) utemeljitelja Hansa Bressersa. Osnovna je pretpostavka Kontekstualne teorije da je politika proces koji se temelji na pregovaranju i sudjelovanju različitih društvenih skupina i organizacija, odnosno interakcija različitih aktera. Stoga su podatci prikupljeni fokus grupnim intervjuom. Provedeno je osam fokus grupa, u razdobju od siječnja 2014. do prosinca 2015. godine, kojima je obuhvaćeno 45 sudionika (učenika s teškoćama u razvoju završnih razreda srednjih škola i studenata s invaliditetom). Negativna percepcija invaliditeta, nedostatno znanje za zagovaranje potreba, neuvažavanje korisničke perspektive i slabo uključivanje korisnika u proces provedbe obrazovne politike prepreke su većem sudjelovanju učenika s teškoćama u razvoju i studenata s invaliditetom u provedbi obrazovne politike.

Ključne riječi

invaliditet; kontekstualna teorija interakcija; provedba politike; uloga aktera

Hrčak ID:

201187

URI

https://hrcak.srce.hr/201187

Datum izdavanja:

27.12.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.134 *