Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.5673/sip.56.2.4

Društvena stvarnost i/ili potreba: interkulturalna kompetencija budućih nastavnika glazbe

Amir Begić ; Umjetnička akademija u Osijeku, Odsjek za glazbenu umjetnost, Hrvatska
Jasna Šulentić Begić ; Umjetnička akademija u Osijeku, Odsjek za glazbenu umjetnost, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 4.346 Kb

str. 161-178

preuzimanja: 684

citiraj


Sažetak

Interkulturalna kompetencija razvija se i nadograđuje tijekom života, no njeni
temelji trebali bi se prije svega izgraditi tijekom studija. To je moguće u slučaju da je
nastava na visokoobrazovnim ustanovama koncipirana tako da razvija interkulturalnu
kompetenciju budućih nastavnika, koji bi trebali razvijati interkulturalnu kompetenciju
svojih učenika kako u gradskim sredinama tako i u ruralnim područjima, gdje
interkulturalnost nije tako izražena. Navedeno je ostvarivo interkulturalnim pristupom
nastavi na akademijama, koji podrazumijeva upoznavanje različitih kultura i njihovih
glazbenih tradicija s različitih kontinenata. Ovim radom htjelo se istražiti je li obrazovanje
budućih osnovnoškolskih i gimnazijskih nastavnika glazbe u Republici Hrvatskoj
usmjereno na interkulturalizam, kakvi su stavovi studenata o interkulturalnom odgoju
te procjenjuju li se studenti interkulturalno kompetentnima. Ujedno se htjela utvrditi
povezanost različitih sociodemografskih varijabla (spol, godine staža, ruralno/urbano
područje školovanja...) sa stavovima studenata kao i razlike u mišljenjima ispitanika s
obzirom na grad u kojem se obrazuju. Istraživanje provedeno anketiranjem obuhvatilo
je 46 studenata završne godine diplomskog studija Glazbene pedagogije s akademija
u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Puli, koji su na studij došli iz 17 hrvatskih županija. Broj
kolegija s interkulturalnim sadržajima koje su ispitanici naveli relativno je mali. Nije
utvrđena značajna povezanost ispitivanih varijabla s područjem na kojem su ispitanici
odrastali (ruralno/urbano), ali je utvrđena statistički značajna razlika u mišljenjima ispitanika
o provedbi interkulturalizma s obzirom na grad u kojem se školuju. Mišljenja
smo kako je važno omogućiti svim studentima razvijanje interkulturalne kompetencije,
a kasnije i njezino organizirano kontinuirano razvijanje u okviru procesa cjeloživotnog
učenja.

Ključne riječi

interkulturalna kompetencija; studenti Glazbene pedagogije; hrvatske akademije; ruralna i urbana područja; sociodemografske varijable

Hrčak ID:

201348

URI

https://hrcak.srce.hr/201348

Datum izdavanja:

15.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.720 *