Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.18045/zbefri.2018.1.243

Unutar-industrijski odnosi na razini poduzeća u hrvatskom turističkom sektoru

Alen Host ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Vinko Zaninović orcid id orcid.org/0000-0002-2094-0687 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Petra Adelajda Mirković orcid id orcid.org/0000-0002-0741-4826 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 588 Kb

str. 243-262

preuzimanja: 575

citiraj


Sažetak

U ovom radu analizira se aktivnost poduzeća u turističkom sektoru Hrvatske. Analiza je temeljena na uzorku od više od 10 000 poduzeća preuzetom iz baze podataka Bureau van Dijk za razdoblje od 2006. do 2015. godine. Teorijski temelj našeg rada je Gibratov zakon, koji navodi kako su veličina i stope rasta poduzeća međusobno neovisne. Unutar turističkog sektora razlikujemo sporednu i glavnu sektorsku klasifikaciju (smještaj) te testiramo Gibratov zakon na poduzećima iz potpornih odjeljaka koristeći se modificiranim hibridnim procjeniteljem. Na taj način doprinosimo postojećoj literaturi na dva načina: analizom i kvantifikacijom unutar-industrijskih odnosa unutar okvira Gibratova zakona i primjenom hibridnog procjenitelja koji je izvorno razvio Mundlak, što je novost u ovom području istraživanja. Iako rezultati našeg istraživanja ne potvrduju Gibratov zakon, možemo detektirati koja je od sastavnica sektorske klasifikacije turizma u velikoj mjeri određena rastom smještajne industrije.

Ključne riječi

industrijska organizacija; turistički sektor; Gibratov zakon

Hrčak ID:

202046

URI

https://hrcak.srce.hr/202046

Datum izdavanja:

26.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.345 *