Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46458/27121097.2017.23.44

Nagrađivanje zaposlenika u malim poduzećima: stanje i uloga iz perspektive menadžera

Ivana Načinović Braje orcid id orcid.org/0000-0003-4062-5251 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Luka Bosnić ; Corrado d.d., Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 409 Kb

str. 44-66

preuzimanja: 2.436

citiraj


Sažetak

Upravljanje nagrađivanjem važna je funkcija upravljanja ljudskim potencijalima. U cilju jačanja tržišne konkurentnosti, privlačenja i zadržavanja ključnih zaposlenika i mala poduzeća moraju posvetiti odgovarajuću pozornost kompenzacijama zaposlenih. U malim je poduzećima upravljanje ljudskim potencijalima, pa time i nagrađivanje, manje formalizirano te se dostupne teorijske spoznaje o upravljanju nagrađivanjem koje vrijede za velika poduzeća ne mogu bezuvjetno primijeniti i na mala poduzeća. U malim poduzećima menadžeri/vlasnici samostalno formuliraju odgovarajuće pakete kompenzacija koji bi trebali imati učinak na privlačenje, motiviranje i zadržavanje zaposlenika.

U cilju utvrđivanja stanja i uloge nagrađivanja u malim poduzećima provedeno je istraživanje među menadžerima malih poduzeća u Bosni i Hercegovini. Opće je mišljenje ispitanika da kompenzacije uglavnom nisu ključan element u privlačenju i zadržavanju zaposlenika u malim poduzećima. Ipak, postoje razlike s obzirom na poziciju ispitanika. Naime, svijest o važnosti kompenzacija veća je kod direktora malih poduzeća koji nisu ujedno i vlasnici poduzeća. Dodatna analiza različitih kategorija materijalnog i nematerijalnog nagrađivanja u poticanju motivacije i zadovoljstva zaposlenika u malom poduzeću pokazala je da je prema mišljenju ispitanika visina osnovne plaće ključan faktor u poticanju motivacije i zadovoljstva zaposlenika. Pored materijalnog nagrađivanja u vidu osnovne plaće odgovarajuće visine, ispitanici pridaju tek neznatno manju važnost kvaliteti radnog života i delegiranju odgovornosti, odnosno kategorijama nematerijalnog nagrađivanja. Iako menadžeri malih poduzeća ne smatraju da su kompenzacije presudne za motivaciju zaposlenika, svjesni su važnosti pojedinačnih kompenzacija, kako materijalnih, tako i onih nematerijalnih.

Ključne riječi

nagrađivanje zaposlenika; materijalne kompenzacije; nematerijalne kompenzacije; mala poduzeća

Hrčak ID:

202147

URI

https://hrcak.srce.hr/202147

Datum izdavanja:

30.1.2018.

Posjeta: 3.670 *