hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KREATIVNOST, INOVACIJE I REZULTATI POSLOVANJA PODUZEĆA: DOKAZI IZ IZRANJAJUĆEG TRANZICIJSKOG GOSPODARSTVA

Nebojša Stojčić
Iraj Hashi
Zoran Aralica

Puni tekst: engleski, pdf (379 KB) str. 203-228 preuzimanja: 623* citiraj
APA 6th Edition
Stojčić, N., Hashi, I. i Aralica, Z. (2018). CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY. Ekonomski pregled, 69 (3), 203-228. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/202508
MLA 8th Edition
Stojčić, Nebojša, et al. "CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY." Ekonomski pregled, vol. 69, br. 3, 2018, str. 203-228. https://hrcak.srce.hr/202508. Citirano 09.07.2020.
Chicago 17th Edition
Stojčić, Nebojša, Iraj Hashi i Zoran Aralica. "CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY." Ekonomski pregled 69, br. 3 (2018): 203-228. https://hrcak.srce.hr/202508
Harvard
Stojčić, N., Hashi, I., i Aralica, Z. (2018). 'CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY', Ekonomski pregled, 69(3), str. 203-228. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/202508 (Datum pristupa: 09.07.2020.)
Vancouver
Stojčić N, Hashi I, Aralica Z. CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY. Ekonomski pregled [Internet]. 2018 [pristupljeno 09.07.2020.];69(3):203-228. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/202508
IEEE
N. Stojčić, I. Hashi i Z. Aralica, "CREATIVITY, INNOVATIONS AND FIRM PERFORMANCE IN AN EMERGING TRANSITION ECONOMY", Ekonomski pregled, vol.69, br. 3, str. 203-228, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/202508. [Citirano: 09.07.2020.]

Sažetak
Unatoč široko rasprostranjenom konsenzusu da kreativnost tvori sjeme inovacijskog procesa, dostupna literatura u ovom području tek je djelomično istražila doprinos pojedinih dimenzija kreativnosti različitim stadijima inovacijskog procesa te mehanizme korištene od strane menadžmenta za poticanje kreativnosti zaposlenika. U radu se koristi kompleksna metodologija kako bi se rasvijetlila uloga kreativnosti u različitim stadijima inovacijskog procesa od odluke o inoviranju i visini ulaganja u inovacije preko transformacije inovacijskih inputa u outpute do utjecaja inovacijskog outputa na proizvodnost. Višestupanjski CDM model koji obuhvaća različite dimenzije kreativnosti te prakse poticanja oslobađanja kreativnog potencijala zaposlenika primijenjen je na podatke iz baze Community Innovation Survey. U modeliranju upravljanja kreativnosti razlika je napravljena između odluke poduzeća o zapošljavanju kreativnih pojedinaca i metoda korištenih za poticanje kreativnosti poput interdisciplinarnih radnih skupina, financijskih inicijative i treninga u svrhu poticanja kreativnosti. Rezultati upućuju na važnost kreativnih vještina zaposlenika i pojedinih tehnika poticanja kreativnosti u inovacijskom procesu i poticanju uspješnosti poduzeća. Također ukazuju na sektorske razlike u utjecaju kreativnosti na inovacije.

Ključne riječi
kreativnost; inovacije; proizvodnost; ponašanje poduzeća; CDM model

Hrčak ID: 202508

URI
https://hrcak.srce.hr/202508

[engleski]

Posjeta: 1.011 *