Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.2.04

Longitudinalno istraživanje društvene prirode konstrukta darovitosti u odrasloj dobi

Željko Rački orcid id orcid.org/0000-0001-8478-4698 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Alma Škugor orcid id orcid.org/0000-0002-6797-9108 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Marija Sablić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek


Puni tekst: engleski pdf 270 Kb

str. 261-280

preuzimanja: 674

citiraj


Sažetak

Teorijske su postavke u osnovi triju istraživanja o društvenoj
prirodi konstrukta darovitosti u ovom radu sljedeće:
pretpostavljena stabilnost sposobnosti i osobina i njihove
strukture, njihove dostupnosti valjanoj vršnjačkoj procjeni te
opažljivost kumulativnih životnih posljedica kada su sposobnosti i
osobine visoke. Istraživanja su uključivala studente na
sveučilišnom studiju i zaposlene osobe u rasponu od početka do
kraja radnoga vijeka. Cilj je prvoga, longitudinalnoga
istraživanja, provedenog u tri navrata svake dvije godine sa 76
sudionika, studenata sveučilišnoga učiteljskog studija, odnosno
učitelja s početnim radnim iskustvima, bio istražiti prediktivnu
valjanost konsenzusnih vršnjačkih procjena sposobnosti i
kreativnosti kao temeljnih kriterija darovitosti za akademski
uspjeh, prospektivnu kvalitetu obrazovnoga rada i početne radne
izbore. Rezultati drugoga istraživanja, sa psihodijagnostičkim
podatcima dostupnim za 50 studenata učiteljskoga studija, kao i
rezultati trećega istraživanja sa 435 zaposlenih učitelja razredne
nastave, potkrjepljuju, ali i dovode u pitanje, nalaze
longitudinalnoga istraživanja. Rasprava je o rezultatima pratila
teorijski model razvoja darovitosti kroz životni vijek.

Ključne riječi

darovitost u odrasloj dobi; daroviti edukator; obilježja učitelja; obrazovanje učitelja; profesionalni razvoj

Hrčak ID:

202681

URI

https://hrcak.srce.hr/202681

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.741 *