hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Agencije u hrvatskoj: nešto staro ili nešto novo?

Anamarija Musa   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4061-0335 ; Katedra za upravnu znanost Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 353-398 preuzimanja: 231* citiraj
APA 6th Edition
Musa, A. (2013). Agencies in Croatia: Something Old or Something New?. Hrvatska i komparativna javna uprava, 13 (2), 353-398. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130578
MLA 8th Edition
Musa, Anamarija. "Agencies in Croatia: Something Old or Something New?." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 13, br. 2, 2013, str. 353-398. https://hrcak.srce.hr/130578. Citirano 24.02.2020.
Chicago 17th Edition
Musa, Anamarija. "Agencies in Croatia: Something Old or Something New?." Hrvatska i komparativna javna uprava 13, br. 2 (2013): 353-398. https://hrcak.srce.hr/130578
Harvard
Musa, A. (2013). 'Agencies in Croatia: Something Old or Something New?', Hrvatska i komparativna javna uprava, 13(2), str. 353-398. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130578 (Datum pristupa: 24.02.2020.)
Vancouver
Musa A. Agencies in Croatia: Something Old or Something New?. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2013 [pristupljeno 24.02.2020.];13(2):353-398. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130578
IEEE
A. Musa, "Agencies in Croatia: Something Old or Something New?", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.13, br. 2, str. 353-398, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130578. [Citirano: 24.02.2020.]

Sažetak
Agencifikacija je bila jedan od glavnih načina upravnog razvoja tijekom prijašnjih nekoliko desetljeća, pokretana neomenadžerskim reformama i promijenjenim značajem države. U postsocijalističkim tranzicijskim zemljama agencije su uvedene u drugačije institucionalno uređenje, često povećavajući ionako složenu strukturu javnog sektora, uz korištenje logike agencijskog modela u domaće političke svrhe. povećanje broja agencija poklapa se s postupkom pridruživanja EU. U radu se razmatraju osnovne značajke agencijskog modela u Hrvatskoj, kao i međusobna povezanost procesa agencifikacije i europeizacije javne uprave. Osnovne značajke agencija u Hrvatskoj i njihovo mjesto u organizaciji javnog sektora pokazuju da hrvatske agencije kao upravne organizacije nalikuju onima u drugim zemljama. Međutim, umjesto da su priznate kao poseban institucionalni oblik, hrvatske agencije osnivane su usporedo s napredovanjem procesa pridruživanja EU, bez razvoja prikladnih instrumenata autonomije i kontrole, iako su u oblikovanje institucija uvedene određene novosti, poput profesionalne upravljačke strukture. prilika za dublju institucionalnu promjenu te za razvoj pravog agencijskog modela ukazala se nedavno, kad je ekonomska kriza izazvala neku vrstu šoka u sustavu i kada se na agencije počelo gledati kao na jedan od glavnih generatora neefikasnosti i zamagljenih granica odgovornosti, čije postojanje stoga treba preispitati. Socijalizacija zaposlenika agencija u institucionalnom kontekstu EU može dovesti do novog pristupa agencijskom modelu.

Ključne riječi
agencija; Hrvatska; europeizacija; upravna reforma; autonomija; nadzor

Hrčak ID: 130578

URI
https://hrcak.srce.hr/130578

[engleski]

Posjeta: 337 *