hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Prihvaćanje raznolikosti discipline: Obrazovanje za javnu upravu u Italiji

Denita Cepiku ; Sveučilište Tor Vergata u Rimu, Italija,

Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 71-104 preuzimanja: 187* citiraj
APA 6th Edition
Cepiku, D. (2013). Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy. Hrvatska i komparativna javna uprava, 13 (1), 71-104. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130638
MLA 8th Edition
Cepiku, Denita. "Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy." Hrvatska i komparativna javna uprava, vol. 13, br. 1, 2013, str. 71-104. https://hrcak.srce.hr/130638. Citirano 05.04.2020.
Chicago 17th Edition
Cepiku, Denita. "Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy." Hrvatska i komparativna javna uprava 13, br. 1 (2013): 71-104. https://hrcak.srce.hr/130638
Harvard
Cepiku, D. (2013). 'Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy', Hrvatska i komparativna javna uprava, 13(1), str. 71-104. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/130638 (Datum pristupa: 05.04.2020.)
Vancouver
Cepiku D. Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy. Hrvatska i komparativna javna uprava [Internet]. 2013 [pristupljeno 05.04.2020.];13(1):71-104. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130638
IEEE
D. Cepiku, "Embracing Disciplinary Diversity: Public Administration Education in Italy", Hrvatska i komparativna javna uprava, vol.13, br. 1, str. 71-104, 2013. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/130638. [Citirano: 05.04.2020.]

Sažetak
U radu se predstavlja statistička analiza obrazovanja za javnu upravu na talijanskim sveučilištima. Cilj rada jest potvrditi da u Italiji na sveučilišnim studijima javne uprave još uvijek prevladava upravno-pravni pristup, kao što navodi literatura. Nadalje, želi se utvrditi do koje su se mjere razvile ostale discipline s područja javne uprave. Istraživanje skreće pozornost na glavne posebnosti obrazovanja za javnu upravu u Italiji s obzirom na obilježja discipline, geografsku raspodijeljenost, tip i stupanj obrazovnih programa za javnu upravu, itd. Opisuje se način na koji sveučilišta prilagođavaju kurikulume okolnostima modernizacije javnog sektora tako da se uspoređuju glavni fakulteti na kojima se predaju programi vezani za javnu upravu (ekonomski fakulteti i fakulteti za menadžment, pravni fakulteti, političke znanosti, društvene znanosti, itd.) svih talijanskih sveučilišta. Prikupljeni su podaci s 204 fakulteta koji su dio 72 sveučilišta te se pronašlo i razvrstalo 2198 obrazovnih programa svih razina. Utvrđeno je da pravna skupina predmeta, uključujući i upravno pravo (ali ne samo njega), nije dominantna u pristupu nastavi javne uprave u Italiji. Naprotiv, na talijanskim sveučilištima prevladava pristup obilježen disciplinama poput političkih znanosti i ekonomije javnog sektora. Konačno, nedavno se počeo razvijati i menadžerski pristup obrazovanju za javnu upravu.

Ključne riječi
javna uprava; obrazovanje; pristupi; upravna kultura

Hrčak ID: 130638

URI
https://hrcak.srce.hr/130638

[engleski]

Posjeta: 295 *