Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5559/di.27.2.06

Subjekt neoliberalnoga samoupravljanja: prilog antropologiji kurikularne reforme

Atila Lukić
Gordan Maslov


Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 305-326

preuzimanja: 472

citiraj


Sažetak

Zaobilazeći uobičajene i međusobno uvjetujuće izjave o nužnosti
reforme školstva i kontroverze o političkim uvjetima njezine provedbe,
ovaj će se rad usredotočiti na kritičku analizu teksta same
reforme. Analizirajući dijelove reforme s naglaskom na prijedlogu
nacionalnoga kurikuluma međupredmetnih tema (NKMT),
naš je zadatak upozoriti na diskurse o pojedincu, riziku, odabiru i
odgovornosti koji tvore određeni antropološki model. Drugim
riječima, pitanje koje ćemo postaviti jest: kakvog pojedinca,
prema prijedlogu reforme, obrazovni sustav treba "proizvoditi"?
Kakva je motivacija takve osobe, u kakvom je odnosu sa svojim
okruženjem, koji su njegovi/njezini ciljevi i načini ponašanja?
Oslanjajući se na rad francuskoga filozofa Michela Foucaulta, uz
kritiku kurikularne reforme istodobno ćemo pružiti i analizu
aktualne problematike neoliberalizma kao programa koji teži
redefiniciji pojedinca prema jedinstvenom modelu poduzetnika.

Ključne riječi

Foucault; neoliberalizam; kurikularna reforma; poduzetništvo; rizik; vladalaštvo

Hrčak ID:

202686

URI

https://hrcak.srce.hr/202686

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.486 *