Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Upravno obrazovanje u dvanaest postsocijalističkih zemalja i Hrvatskoj: Postoji li konvergencija?

Gordana Marčetić orcid id orcid.org/0000-0002-7998-6874 ; Katedra za upravnu znanost Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Goranka Lalić Novak orcid id orcid.org/0000-0001-5984-9779 ; Katedra za upravnu znanost Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Jasmina Džinić orcid id orcid.org/0000-0003-3927-6875 ; Katedra za upravnu znanost Pravnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.959 Kb

str. 123-160

preuzimanja: 746

citiraj


Sažetak

Transformacija tradicionalnih vrijednosti i ciljeva javne uprave (JU) koja se događa tijekom zadnjih desetljeća rezultirala je i značajnim promjenama u području upravnog obrazovanja. Iako suvremeni društveni procesi globalizacije, europeizacije i vodeće upravne doktrine upućuju na zajednička stajališta i konvergenciju, primjećuju se i mnoga razilaženja u javnim upravama različitih zemalja koja proizlaze iz stupnja njihove razvijenosti te specifičnih povijesnih, nacionalnih, regionalnih, kulturoloških i drugih okolnosti. Autorice opisuju situaciju u upravnom obrazovanju 12 postsocijalističkih europskih zemalja podijeljenih u dva kruga – srednjoeuropske postsocijalističke zemlje i zemlje bivše Jugoslavije. Analiza je provedena u odnosu na glavne orijentacije nastavnih programa, razine obrazovanja i tipove institucija koje provode obrazovanje u predmetnom području. U pogledu upravnog obrazovanja u Hrvatskoj izvršena je detaljna analiza obrazovnih institucija i postojećih programa upravnog obrazovanja u javnim institucijama. Rad se temelji na teorijskim pristupima sociološkog neoinstitucionalizma koji uobičajeno upućuju na egzogene faktore kao uzroke institucionalnih promjena. Komparativno istraživanje potvrđuje početnu hipotezu rada o postojanju međupovezanosti između tranzicijskog procesa i ubrzanog razvoja sustava upravnog obrazovanja u postsocijalističkim zemljama središnje i jugoistočne Europe. Analiza pokazuje da među odabranim zemljama postoji velika sličnost u pogledu stupnjeva upravnog obrazovanja, značajan stupanj konvergencije s obzirom na multidisciplinarni pristup proučavanju javne uprave, dok se najveća raznolikost primjećuje u odnosu na tipove institucija koje izvode programe upravnog obrazovanja.

Ključne riječi

upravno obrazovanje; nastavni programi upravnog obrazovanja; obrazovne institucije; postsocijalističke europske zemlje; Hrvatska

Hrčak ID:

130640

URI

https://hrcak.srce.hr/130640

Datum izdavanja:

18.5.2013.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.514 *