Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Određivanje kompetencija službenika u javnoj upravi - pregled Republike Hrvatske i odabranih zemalja EU

Gordana Zoretić


Puni tekst: hrvatski pdf 130 Kb

str. 53-74

preuzimanja: 1.733

citiraj


Sažetak

Zbog povećane svijesti o važnosti ljudskih potencijala u javnoj upravi
i njihovog kontinuiranog razvoja, često se govori o potrebi ulaganja u njihovo stručno osposobljavanje i usavršavanje, a također o razvoju upravne kulture koja će biti u stanju privući, usavršiti i zadržati stručnjake. U javnu upravu modernih država uvode se razne inovacije kako bi se poboljšala produktivnost javne uprave i zadržalo povjerenje, potaknula suradnja s dionicima i zainteresiralo korisnike/građane za sudjelovanje u kreiranju javnih politika. Raznim motivacijskim modelima i cjeloživotnim učenjem službenika i javnih dužnosnika (onih koji donose odluke) usmjerava se na razvoj karijere i profesionalizaciju službenika. U hrvatsku javnu upravu se namjerava uvesti kompetencijski model kao alat upravljanja ljudskim potencijalima, što bi omogućilo praćenje promjena i napredovanja u profesionalnom i osobnom razvoju službenika. Postojeći ljudski potencijali bi se mogli bolje rasporediti, prema strateškim ciljevima te afinitetima službenika i njihovim kompetencijama, što bi omogućilo zadovoljstvo na poslu i upravljanje kvalitetom jer bi pružene usluge i postupanje službenika bilo standardizirano. U nastavku su uz stanje u hrvatskoj javnoj upravi, prikazani neki od modela upravljanja ljudskim potencijalima u javnoj upravi Belgije, Irske i Slovačke, a te se zemlje mogu po raznim parametrima komparirati s Hrvatskom, na primjer, broju stanovnika, površini, povijesnom razvoju.

Ključne riječi

javna uprava; kompetencija; kompetencijski model

Hrčak ID:

202799

URI

https://hrcak.srce.hr/202799

Datum izdavanja:

20.6.2018.

Posjeta: 2.485 *