Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.31299/log.8.1.2

Intervencija utemeljena na rutinama u ranoj intervenciji kroz grupni rad s obiteljima

Ana-Marija Bohaček orcid id orcid.org/0000-0001-9456-8120 ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za motoričke poremećaje, kronične bolesti i art terapije i Odsjek za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju
Jasmina Ivšac Pavliša ; Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Odsjek za logopediju
Marta Ljubešić ; Hrvatska udruga za ranu intervenciju u djetinjstvu


Puni tekst: hrvatski pdf 299 Kb

str. 6-12

preuzimanja: 1.190

citiraj


Sažetak

Suvremeni pristupi u ranoj intervenciji naglašavaju važnost podrške roditeljima i njihovu snažnu uključenost u sve oblike intervencija. Naglasak je na poštivanju razvojnih načela, koja su jednaka za svu djecu (s razvojnim poteškoćama ili bez njih). Razvojne miljokaze djeca dostižu interakcijom s odraslima te aktivnostima (rutinama), koje su dio njihove prirodne sredine. S obzirom na specifičnosti djece s razvojnim odstupanjima, roditeljima je puno izazovnije uključiti djecu u svakodnevne rutine, iskoristiti ih i razumjeti kao trenutke učenja i poticanja. S ciljem pružanja podrške roditeljima u organiziranju svakodnevnih rutina, radi poticanja sociokomunikacijskog razvoja, organizirane su radionice na kojima se roditelje poučavalo strategijama – kako iskoristiti svakodnevne aktivnosti, rutine u poticanju djetetova razvoja. Organizirano je 5 grupa roditelja (35 roditelja) djece sa sumnjom ili već utvrđenim poremećajem iz spektra autizma (21 dijete). Svaka grupa imala je 12 strukturiranih susreta, nakon kojih su roditelji ispunili evaluacijski upitnik i ocijenili zadovoljstvo programom. U slobodnom dijelu upitnika roditelji su iznimno visoko ocijenili dobivene materijale, kao i razmjenu iskustava s drugim roditeljima. Rezultati pokazuju da intervencijski pristup koji podržava roditelje da ugrađuju razvojne ciljeve u svakodnevne rutine, iako kod nas neuobičajen i nov, roditelji vrlo pozitivno ocjenjuju te su njime zadovoljni. Zaključujemo da su roditelji time dobili vrlo uspješan i snažan alat, koji im pomaže da potiču dijete u raznim vještinama. Također, poučavanje roditelja novim vještinama u grupi s njihovom djecom, pokazalo se poželjnim oblikom rada i preporučuje se češće primjenjivati taj oblik rada u svakodnevnoj praksi.

Ključne riječi

intervencija temeljena na rutinama; obitelji usmjeren pristup; grupe roditelja; poremećaj iz spektra autizma; strategije

Hrčak ID:

203081

URI

https://hrcak.srce.hr/203081

Datum izdavanja:

29.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.761 *