hrcak mascot   Srce   HID

Strategos : Znanstveni časopis hrvatskog vojnog učilišta Dr. Franjo Tuđman, Vol.2 No.1 Lipanj 2018.

Pregledni rad

Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske

Andrija Kozina ; brigadir, časnik za znanost i razvoj u Centru za obrambene i strateške studije „Janko Bobetko“. Predavač i suradnik na predmetu Vojna pedagogija na Vojnim studijima Hrvatskog vojnog učilišta i član NATO Defence Education Enhan

Puni tekst: hrvatski, pdf (213 KB) str. 119-136 preuzimanja: 0* citiraj
APA 6th Edition
Kozina, A. (2018). Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske. Strategos, 2 (1), 119-136. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203532
MLA 8th Edition
Kozina, Andrija. "Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske." Strategos, vol. 2, br. 1, 2018, str. 119-136. https://hrcak.srce.hr/203532. Citirano 22.07.2018.
Chicago 17th Edition
Kozina, Andrija. "Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske." Strategos 2, br. 1 (2018): 119-136. https://hrcak.srce.hr/203532
Harvard
Kozina, A. (2018). 'Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske', Strategos, 2(1), str. 119-136. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203532 (Datum pristupa: 22.07.2018.)
Vancouver
Kozina A. Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske. Strategos [Internet]. 29.06.2018. [pristupljeno 22.07.2018.];2(1):119-136. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203532
IEEE
A. Kozina, "Profesionalno vojno obrazovanje: izazovi za Oružane snage Republike Hrvatske", Strategos, vol.2, br. 1, str. 119-136, Srpanj 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203532. [Citirano: 22.07.2018.]

Sažetak
Jedan je od većih izazova s kojima se vojno obrazovanje suočava u društvu kako pronaći rješenje da kadeti, a kasnije i svi časnici, dobiju u isto vrijeme akademsko i vojno stručno znanje. Nakon završetka formalnog školovanja časnici moraju biti sposobni kritički razmišljati, imati razvijene komunikacijske vještine, ponašati se s integritetom i biti spremni voditi podređene u obavljanju dobivenih zadaćau teškim i
često opasnim uvjetima. Vojno obrazovni sustav stalno se razvija i prilagođava kako bi se zadovoljili izazovi koji se stavljaju pred Oružane snage Republike Hrvatske (OSRH). Vojno obrazovanje omogućuje da se vojne osobe (časnici i dočasnici) obrazuju za nove uloge koje ih očekuju u OSRH. Kada promišljamo o vojnom obrazovanju, ne smijemo gledati samo na vojne čimbenike koji na njega utječu, već moramo sagledati sveobuhvatno sve čimbenike koji određuju obrazovanje u cjelini pa i vojno obrazovanje kao dio suvremenog društva. Ono je neizostavni dio društva i pretpostavka njegovog razvitka. Mora ispunjavati ciljeve i odluke demokratskog društva i biti potpora državi i društvu. Zapravo, glavna mu je zadaća osposobiti časnike da neprestano unaprjeđuju svoj rad i život, a time osiguraju i neprekidan razvoj sebe, vojne organizacije kao i društva u cjelini. Potrebe za obrazovanjem u vojsci stalno rastu zbog sve složenije i naprednije tehnike koja se koristi u novim oblicima operacija, bile one ratne ili različite od ratnih. U ovom radu nastojat ćemo obrazložiti važnost i prepoznatljivost vojnog obrazovanja kao potpore sigurnosti države.

Ključne riječi
vojna izobrazba; vojna obuka; vojne škole; vojno školovanje

Hrčak ID: 203532

URI
https://hrcak.srce.hr/203532

Posjeta: 0 *