hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima

Tanja Salak ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Ranka Đurđević ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (598 KB) str. 243-259 preuzimanja: 29* citiraj
APA 6th Edition
Salak, T. i Đurđević, R. (2017). KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima . Filološke studije, 15 (1), 243-259. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203752
MLA 8th Edition
Salak, Tanja i Ranka Đurđević. "KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima ." Filološke studije, vol. 15, br. 1, 2017, str. 243-259. https://hrcak.srce.hr/203752. Citirano 21.11.2019.
Chicago 17th Edition
Salak, Tanja i Ranka Đurđević. "KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima ." Filološke studije 15, br. 1 (2017): 243-259. https://hrcak.srce.hr/203752
Harvard
Salak, T., i Đurđević, R. (2017). 'KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima ', Filološke studije, 15(1), str. 243-259. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203752 (Datum pristupa: 21.11.2019.)
Vancouver
Salak T, Đurđević R. KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima . Filološke studije [Internet]. 2017 [pristupljeno 21.11.2019.];15(1):243-259. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203752
IEEE
T. Salak i R. Đurđević, "KAKO ME VIDIŠ? Predodžbe neizvornih govornika hrvatskoga o Hrvatskoj i Hrvatima ", Filološke studije, vol.15, br. 1, str. 243-259, 2017. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203752. [Citirano: 21.11.2019.]

Sažetak
Predodžbe (eng. images, representations) o zemljama i narodima tema su istraživanja u različitim znanostima i disciplinama poput sociologije i socijalne psihologije, imagologije, kulturnih studija, turizma i marketinga, primijenjene lingvistike, poučavanja jezika kao inoga. Predodžbe se dijele na autopredodžbe (predodžbe o svojem narodu i zemlji) te na heteropredodžbe (predodžbe o pripadnicima drugih naroda i zemalja). Kada se neki jezik poučava kao ini u skupini polaznika heterogenoj po prvom ili materinskom jeziku te zemlji i kulturi iz koje potječu, i to još u zemlji u kojoj se ciljni jezik govori, učenici i poučavatelji u takvu se multikulturnom okruženju nalaze pred izazovom susreta različitih predodžaba (i autopredodžaba i heteropredodžaba) koje utječu i na odnos polaznika jednih prema drugima, i na odnos prema ciljnom jeziku. Na temelju rezultata ankete provedene među učenicima hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) na početnom stupnju Croaticumova programa o tome kako vide Hrvatsku i Hrvate pokušat će se dobiti uvid u to kakve su njihove predodžbe o Hrvatskoj i Hrvatima te postoje li razlike u predodžbama s obzirom na to iz koje zemlje učenici dolaze. Uz to prikazat će se i kako se spoznaje o toj izazovnoj temi mogu primijeniti u nastavi, i to u onom njezinom, napose danas neizostavnom dijelu, usmjerenom na stjecanje međukulturne kompetencije.

Ključne riječi
predodžbe; autopredodžbe; heteropredodžbe; hrvatski kao ini jezik; međukulturna kompetencija

Hrčak ID: 203752

URI
https://hrcak.srce.hr/203752

Posjeta: 62 *