hrcak mascot   Srce   HID

Psihologijske teme, Vol.27 No.2 Srpanj 2018.

Izvorni znanstveni članak

Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike

Gabrijela Vrdoljak   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1417-9473 ; Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Filozofski fakultet u Osijeku, Odsjek za psihologiju, Hrvatska
Vesna Vlahović-Štetić ; Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet u Zagrebu, Odsjek za psihologiju, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, PDF (594 KB) str. 141-157 preuzimanja: 29* citiraj
APA 6th Edition
Vrdoljak, G. i Vlahović-Štetić, V. (2018). Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike. Psihologijske teme, 27 (2), 141-157. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203791
MLA 8th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Vesna Vlahović-Štetić. "Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike." Psihologijske teme, vol. 27, br. 2, 2018, str. 141-157. https://hrcak.srce.hr/203791. Citirano 19.09.2018.
Chicago 17th Edition
Vrdoljak, Gabrijela i Vesna Vlahović-Štetić. "Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike." Psihologijske teme 27, br. 2 (2018): 141-157. https://hrcak.srce.hr/203791
Harvard
Vrdoljak, G., i Vlahović-Štetić, V. (2018). 'Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike', Psihologijske teme, 27(2), str. 141-157. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203791 (Datum pristupa: 19.09.2018.)
Vancouver
Vrdoljak G, Vlahović-Štetić V. Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike. Psihologijske teme [Internet]. 17.07.2018. [pristupljeno 19.09.2018.];27(2):141-157. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203791
IEEE
G. Vrdoljak i V. Vlahović-Štetić, "Odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike", Psihologijske teme, vol.27, br. 2, str. 141-157, srpanj 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203791. [Citirano: 19.09.2018.]

Sažetak

Cilj istraživanja bio je provjeriti odnos ciljeva postignuća, strategija učenja i ocjena u srednjoškolskoj nastavi fizike. Ciljevi postignuća predstavljaju važan motivacijski konstrukt koji je razvijen u okviru teorija samoreguliranog učenja te se dovode u vezu s različitim obrazovnim ishodima kao što su strategije učenja i ocjene. Istraživanje je provedeno na 208 učenika drugog i trećeg razreda općega gimnazijskog usmjerenja. U svrhu ispitivanja ciljeva postignuća i strategija učenja korišteni su Upitnik ciljeva postignuća (Elliot i McGregor, 2001), koji se sastoji od 12 čestica i mjeri četiri cilja postignuća: ovladavanje uključivanjem, ovladavanje izbjegavanjem, izvedbu uključivanjem i izvedbu izbjegavanjem, te Skala strategija učenja (Lončarić, 2014), koja se sastoji od 39 čestica i mjeri tri supskale strategija učenja: ciklus (meta)kognitivne kontrole, dubinsko kognitivno procesiranje i površinsko kognitivno procesiranje. Mjera uspjeha u fizici bila je ocjena na kraju prethodnog razreda. Pretpostavljeni su odnosi među varijablama testirani metodom analize traga unutar strukturalnog modeliranja. Istraživanje je pokazalo da ciljevi postignuća značajno predviđaju obrazovne ishode u nastavi fizike (strategije učenja i ocjene) te da su se pretpostavljeni odnosi, koji se temelje na ranije provedenim istraživanjima, u velikoj mjeri potvrdili. Ciljevi postignuća s tendencijom uključivanja imaju značajan pozitivan efekt na poželjne obrazovne ishode. Ciljevi postignuća s tendencijom izbjegavanja pozitivno su povezane s površinskim procesiranjem. Rezultati su potvrdili i posredujući učinak strategija učenja u odnosu ciljeva postignuća na ovladavanje uključivanjem i ocjena iz fizike. Ovo istraživanje naglašava potrebu za usmjeravanjem učenika na učenje radi stjecanja znanja i kompetencija te potrebu za poticanjem korištenja metakognitivnih strategija. Istraživanje, također, upućuje na moguće nedostatke obrazovnog sustava, kao što je nepostojanje značajnog efekta dubinskoga kognitivnog procesiranja na ocjene iz fizike, što pretpostavlja potrebu i važnost daljnjeg istraživanja u ovom području.

Ključne riječi
ciljevi postignuća; strategije učenja; fizika; srednja škola

Hrčak ID: 203791

URI
https://hrcak.srce.hr/203791

[engleski] [španjolski]

Posjeta: 71 *