hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije

Iva Nežič Glavica ; Sveučilište u Ljubljani, Teološki fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (499 KB) str. 243-265 preuzimanja: 384* citiraj
APA 6th Edition
Nežič Glavica, I. (2018). Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije. Crkva u svijetu, 53 (2), 243-265. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/203952
MLA 8th Edition
Nežič Glavica, Iva. "Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije." Crkva u svijetu, vol. 53, br. 2, 2018, str. 243-265. https://hrcak.srce.hr/203952. Citirano 10.05.2021.
Chicago 17th Edition
Nežič Glavica, Iva. "Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije." Crkva u svijetu 53, br. 2 (2018): 243-265. https://hrcak.srce.hr/203952
Harvard
Nežič Glavica, I. (2018). 'Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije', Crkva u svijetu, 53(2), str. 243-265. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/203952 (Datum pristupa: 10.05.2021.)
Vancouver
Nežič Glavica I. Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije. Crkva u svijetu [Internet]. 2018 [pristupljeno 10.05.2021.];53(2):243-265. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203952
IEEE
I. Nežič Glavica, "Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije", Crkva u svijetu, vol.53, br. 2, str. 243-265, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/203952. [Citirano: 10.05.2021.]

Sažetak
Geštalt pedagogija ima svoje korijene u geštalt filozofiji, geštalt psihologiji, geštalt terapiji i humanističkoj psihologiji. Nastala je u krugu pedagoga koji su se zauzimali za prijenos koncepata i metoda spomenutih disciplina na pedagoško područje. Kao cjelovita pedagogija u samo središte procesa učenja stavlja, uz favorizirane kognitivne dimenzije, još i afektivnu, tjelesnu i duhovnu komponentu učenja, razvijajući ih pomoću kreativnih metoda učenja. Geštalt pedagoške pristupe uveo je u religioznu edukaciju dr. Albert Höfer, koji je zajedno sa svojim suradnicima na temelju smještaja geštalt pedagogije u kršćansku tradiciju, obnovio koncept religioznog učenja u Austriji. Svojim modelom učenja i poučavanja na nov je način odredio ulogu učitelja i učenika, a slijedom toga unio u vjeronauk iskustvena prihvaćanja samog učenja, čime je znatno obogatio sadržaje vjeronauka u svrhu poticanja učenikova osobnog razvoja te istovremenog uvođenja u cjelovitost osobne vjere te preuzimanje aktivne uloge unutar Crkve i društva.

Ključne riječi
geštalt pedagogija; cjelovita pedagogija; AlbertHöfer; biografsko učenje; duhovno-religiozna dimenzija učenika i učitelja

Hrčak ID: 203952

URI
https://hrcak.srce.hr/203952

[engleski]

Posjeta: 886 *