hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.27.3.02

Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima

Josip Ježovita ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Mateja Plenković ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb
Vanesa Varga ; Hrvatski studiji, Zagreb

Puni tekst: hrvatski, pdf (867 KB) str. 407-429 preuzimanja: 689* citiraj
APA 6th Edition
Ježovita, J., Plenković, M. i Varga, V. (2018). Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima. Društvena istraživanja, 27 (3), 407-429. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02
MLA 8th Edition
Ježovita, Josip, et al. "Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima." Društvena istraživanja, vol. 27, br. 3, 2018, str. 407-429. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02. Citirano 26.09.2021.
Chicago 17th Edition
Ježovita, Josip, Mateja Plenković i Vanesa Varga. "Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima." Društvena istraživanja 27, br. 3 (2018): 407-429. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02
Harvard
Ježovita, J., Plenković, M., i Varga, V. (2018). 'Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima', Društvena istraživanja, 27(3), str. 407-429. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02
Vancouver
Ježovita J, Plenković M, Varga V. Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima. Društvena istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 26.09.2021.];27(3):407-429. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02
IEEE
J. Ježovita, M. Plenković i V. Varga, "Izborne kampanje 2015. i 2016. godine: analiza obilježja naslova i toniranje vijesti na dnevnoinformativnim portalima", Društvena istraživanja, vol.27, br. 3, str. 407-429, 2018. [Online]. https://doi.org/10.5559/di.27.3.02

Sažetak
Politički izbori važan su dio političkoga novinarstva. Način
izvještavanja, a posebno poruke koje prenose naslovi vijesti,
može utjecati na izborne odluke građana. U radu se utvrđuju
temeljna obilježja naslova vijesti objavljenih na šest
dnevnoinformativnih portala u vrijeme kampanja za
parlamentarne izbore u Hrvatskoj održanih 2015. i 2016.
godine. Analizom sadržaja 777 naslova utvrđena je
ravnomjerna distribucija vijesti u pojedinim kampanjama, uz
nešto veću frekvenciju objavljivanja vijesti u kampanji 2016.
godine i na dnevnoinformativnim portalima koji objavljuju
isključivo elektronički. Glavni akteri u naslovima jesu stranke
HDZ, SDP i Most te političari Andrej Plenković, Zoran
Milanović, Božo Petrov i Milan Bandić. U naslovima
dominiraju pojmovi izbori, obračun i suradnja. Analizom 245
priloga utvrđena je umjerena pozitivna povezanost općega
tona naslova i teksta vijesti, pri čemu prevladava negativan
opći ton izvještavanja.

Ključne riječi
politički izbori; izborne kampanje; dnevnoinformativni portali; naslovi vijesti

Hrčak ID: 205083

URI
https://hrcak.srce.hr/205083

[engleski]

Posjeta: 1.188 *