Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc52/3/7

Utjecaj videoprezentacije na promjenu mišljenja albanskih studenata o bezbolnoj anesteziji kod djece

Dorjan Hysi ; Stomatološki fakultet Medicinskog sveučilišta u Tirani, Albanija
Esber Caglar ; Privatna dječja stomatološka ordinacija, Istanbul, Turska/Tirana, Albanija
Etleva Droboniku ; Stomatološki fakultet Medicinskog sveučilišta u Tirani, Albanija
Celjana Toti ; Stomatološki fakultet Medicinskog sveučilišta u Tirani, Albanija
Enida Petro ; Stomatološki fakultet Medicinskog sveučilišta u Tirani, Albanija
Onder Kuscu ; Privatna dječja stomatološka ordinacija, Istanbul, Turska/Tirana, Albanija


Puni tekst: hrvatski pdf 195 Kb

str. 238-245

preuzimanja: 267

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 195 Kb

str. 238-245

preuzimanja: 458

citiraj


Sažetak

Svrha: Željela se procijeniti koliko je predavanje uz videodemonstraciju utjecalo na promjenu mišljenja studenata dentalne medicine o injekcijama kad je riječ o djeci. Metode: U istraživanju su sudjelovali
studenti pete godine (n: 62) Stomatološkog fakulteta Medicinskog fakulteta u Tirani, a provedeno je u dvije faze – u prvoj je održano teorijsko predavanje (faza 1) o bezbolnoj tehnici lokalne analgezije za djecu, nakon čega je slijedilo drugo predavanje koje je bilo vizualizirano snimkama stvarnih kliničkih slučajeva (faza 2). Mišljenje studenata evaluirano je na temelju kratke ankete obavljene prije predavanja, nakon teorijskog predavanja i nakon videodemonstracije. Rezultati: Prije istraživanja samo 47,9 % ispitanika vjerovalo da se djeci može dati (slažu se i potpuno se slažu) bezbolna lokalna anestezija, a nakon istraživanja postotak je porastao na 67,7 % (p = 0,0001). Polazna stajališta studenata značajno su se promijenila nakon videodemonstracije (p = 0,0001). No nema statistički značajne razlike između srednjih rezultata teorijskog predavanja (faza 1) i predavanja uz videodemonstraciju (faza 2). Zaključci: Ustanovljeno je da je teorijsko predavanje (faza 1) znatno utjecalo na promjenu mišljenja o bezbolnim dentalnim injekcijama za djecu, no pokazalo se da je i videodemonstracija (faza 2) razmjerno učinkovita u podupiranju promjene mišljenje studenata stomatologije.

Ključne riječi

stomatološko obrazovanje, diplomsko; obrazovni filmovi i video snimke; injekcije; anestezija u stomatologiji; lokalna anestezija; dijete

Hrčak ID:

205705

URI

https://hrcak.srce.hr/205705

Datum izdavanja:

17.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.367 *