Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Trauma i identitet u medijima, medijalizacija i konstrukt

Silva Kalčić ; Sveučilište u Zagrebu, Tekstilno-tehnološki fakultet


Puni tekst: hrvatski pdf 4.918 Kb

str. 1975-2017

preuzimanja: 881

citiraj


Sažetak

Rebecca Randall hibridnim pojmom “ideoscape”, engl., označava serije slika koje se odnose na ideologije i protu-ideologije, za što bih dala primjere u svome tekstu. Posebna je tema istinonosnosti slike – u masovnim medijima (medijaliziranoj stvarnosti), naspram statusa slike u suvremenoj umjetnosti gdje je često korištena kao medij mapiranja, antropoloških ili sociološkog, i arhiviranja, prema definiciji „umjetnika kao etnografa“ Hala Fostera 1990-ih. Tema traume na slici često je povezana uz političke ili ekonomske konotacije mjesta, koje mijenjaju čovjekovu budućnost i propituju integritet, pa čak i održivost njegova tijela. Podtema je nemogućnost komunikacije, traumatiziranog promatrača, „spectatora“ koji se „s bojišta“ vraća ne bogatiji, već siromašniji u komunikacijskom iskustvu – prema Walteru Benjaminu. Moj se tekst temelji na medijski posredovanim slikama traumatskih događaja, kao i medijskoj konstrukciji stvarnosti (stvarnosti medija).

Ključne riječi

medijska slika; fotografija; suvremena umjetnost; sučelje

Hrčak ID:

205772

URI

https://hrcak.srce.hr/205772

Datum izdavanja:

18.9.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.745 *