hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

(Non)–credibility of the Media Representation of Culture: from Political Manipulation to Scandal Strategy

Nina Ožegović

Puni tekst: hrvatski, pdf (357 KB) str. 2101-2114 preuzimanja: 417* citiraj
APA 6th Edition
Ožegović, N. (2018). (Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala. In medias res, 7 (13), 2101-2114. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/205780
MLA 8th Edition
Ožegović, Nina. "(Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala." In medias res, vol. 7, br. 13, 2018, str. 2101-2114. https://hrcak.srce.hr/205780. Citirano 02.12.2021.
Chicago 17th Edition
Ožegović, Nina. "(Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala." In medias res 7, br. 13 (2018): 2101-2114. https://hrcak.srce.hr/205780
Harvard
Ožegović, N. (2018). '(Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala', In medias res, 7(13), str. 2101-2114. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/205780 (Datum pristupa: 02.12.2021.)
Vancouver
Ožegović N. (Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala. In medias res [Internet]. 2018 [pristupljeno 02.12.2021.];7(13):2101-2114. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/205780
IEEE
N. Ožegović, "(Ne)vjerodostojnost medijske reprezentacije kulture: od političke manipulacije do strategije skandala", In medias res, vol.7, br. 13, str. 2101-2114, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/205780. [Citirano: 02.12.2021.]

Sažetak
The paper analyzes the media representation of cultural content in Croatia during the transition period, with particular emphasis on selectivity and ideological coloration, as well as the market condition of these contents in mass media. The paper establishes that the process of transformation of media content passes through three phases, and that each phase introduces new models, mechanisms and principles in presentation of culture on the press pages. These new models range from the model of political manipulation to cultural content and the individual’s satanization through the scandal’s strategy to media staging and theatricalization of the reality affecting the (non) credibility of information and the creation of public opinion.

Ključne riječi
media; transition; representation models; profit; political manipulation; trivia content

Hrčak ID: 205780

URI
https://hrcak.srce.hr/205780

[hrvatski]

Posjeta: 755 *