Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

„Ne idi, molim te“ – kognitivno-bihevioralni tretman djeteta sa separacijskim anksioznim poremećajem

Ljubica Paradžik ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Ana Kordić ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Iva Zečević ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Davorka Šarić ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb
Vlatka Boričević Maršanić ; Psihijatrijska bolnica za djecu i mladež, Zagreb; Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Medicinski fakultet, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 212 Kb

str. 251-268

preuzimanja: 374

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 212 Kb

str. 251-268

preuzimanja: 3.055

citiraj


Sažetak

Separacijski anksiozni poremećaj (SAP) ili anksiozni poremećaj zbog separacije u djetinjstvu dijagnosticira se kada strah od odvajanja od osoba za koje je dijete vezano (roditelj ili druge osobe – figure privrženosti) čini žarište anksioznosti. Ubraja se u najučestalije anksiozne poremećaje u djece mlađe od 12 godina s tipičnim početkom
u dobi 8-12 godina. Povezan je s izbjegavajućim ponašanjem što može dovesti do poteškoća na emocionalnom i socijalnom planu, a u težim slučajevima rezultirati narušenim školskim funkcioniranjem te reduciranim sveopćim funkcioniranjem djeteta. Prikazujemo slučaj dječaka u dobi od 10,5 godina, koji je nakon multidisciplinske timske
obrade kojom je utvrđeno postojanje značajnih teškoća iz anksioznog kruga s dominantnim separacijskim poteškoćama, uključen u kognitivno-bihevioralni tretman. Cilj ovog rada je prikazati važnost multidisciplinskog pristupa dijagnostici i liječenju, suvremene spoznaje kognitivno-bihevioralnog pristupa i tretmana te doprinos uključenosti roditelja kao koterapeuta u implementaciji tehnika radi boljeg ishoda cjelokupnog tretmana.

Ključne riječi

Anksiozni poremećaji; Separacijski anksiozni poremećaj; Djeca; Kognitivno–bihevioralna terapija

Hrčak ID:

206618

URI

https://hrcak.srce.hr/206618

Datum izdavanja:

12.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.113 *