hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647

Formalno obrazovanje knjižničara

Marija Erl Šafar ; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet Osijek
Tihana Lubina   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6207-0547 ; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet Osijek

Puni tekst: hrvatski, pdf (435 KB) str. 219-239 preuzimanja: 502* citiraj
APA 6th Edition
Erl Šafar, M. i Lubina, T. (2018). Formalno obrazovanje knjižničara. Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61 (1), 219-239. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647
MLA 8th Edition
Erl Šafar, Marija i Tihana Lubina. "Formalno obrazovanje knjižničara." Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol. 61, br. 1, 2018, str. 219-239. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647. Citirano 28.07.2021.
Chicago 17th Edition
Erl Šafar, Marija i Tihana Lubina. "Formalno obrazovanje knjižničara." Vjesnik bibliotekara Hrvatske 61, br. 1 (2018): 219-239. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647
Harvard
Erl Šafar, M., i Lubina, T. (2018). 'Formalno obrazovanje knjižničara', Vjesnik bibliotekara Hrvatske, 61(1), str. 219-239. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647
Vancouver
Erl Šafar M, Lubina T. Formalno obrazovanje knjižničara. Vjesnik bibliotekara Hrvatske [Internet]. 2018 [pristupljeno 28.07.2021.];61(1):219-239. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647
IEEE
M. Erl Šafar i T. Lubina, "Formalno obrazovanje knjižničara", Vjesnik bibliotekara Hrvatske, vol.61, br. 1, str. 219-239, 2018. [Online]. https://doi.org/10.30754/vbh.61.1.647

Sažetak
Cilj. Rad daje sažet povijesni pregled formalnog obrazovanja knjižničara koje će od svojih početaka, a posebice posljednjih desetljeća, doživljavati značajne promjene na planu organizacije i realizacije nastavnih programa.

Metodologija. Metodološki pristup temi ogleda se u istraživanju literature vezane uz razvoj knjižničarskoga obrazovanja, sintezi tih dosadašnjih istraživanja, povezivanju iskustava različitih autora i kritičkom promišljanju o temi.

Rezultati. Uvidom u relevantnu znanstvenu i stručnu ishodišnu literaturu uočeno je da je sama kurikularna jezgra obrazovnih programa prolazila kroz različite mijene: od knjižnične ekonomije i početne usmjerenosti na knjižnicu kao centralnu ustanovu pa sve do implementacije informacijske tehnologije koja je iznjedrila potrebu za novim profesionalnim profilima. Današnji je sustav obrazovanja knjižničara u Europi pak ustrojen na način da prati zahtjeve Bolonjskoga procesa, što svakako doprinosi kako informacijskoj i komunikacijskoj znanosti tako i društvu znanja u cjelini.

Vrijednost. Rad naglašava vrijednosti i napredak formalnog obrazovanja knjižničara kako u teoriji tako i u praksi, odnosno stavlja naglasak na primjere dobre prakse koji bi trebali poslužiti kao smjernice u budućem obrazovanju knjižničara.

Ključne riječi
informacijska znanost; knjižničarstvo; knjižnična znanost; obrazovanje knjižničara; knjižničarske kompetencije

Hrčak ID: 206805

URI
https://hrcak.srce.hr/206805

Posjeta: 917 *