Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20471/acc.2018.57.02.02

Mjerenje kvalitete zdravstvene skrbi – paradigma MEDQUAL

Ksenija Musa-Juroš ; Department of Surgery, Osijek University Hospital Center, Osijek, Croatia
Josipa Mijoč ; Department of Quantitative Economics and Informatics, Osijek Faculty of Economics, Osijek, Croatia
Jasna Horvat ; Department of Quantitative Economics and Informatics, Osijek Faculty of Economics, Osijek, Croatia
Vesna Ilakovac ; Department of Medical Statistics, Osijek Faculty of Medicine, Osijek, Croatia
Suzana Marković ; Department of Quantitative Economics, Faculty of Tourism and Hospitality Management, University of Rijeka, Opatija, Croatia
Aleksandar Racz ; University of Applied Health Sciences, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 734 Kb

str. 235-241

preuzimanja: 895

citiraj


Sažetak

Polazišna pretpostavka rada bila je da je medicinska djelatnost uslužna djelatnost učinke koje je moguće mjeriti kao i u drugim uslužnim djelatnostima. Istraživanjem izgrađenih i testiranih mjernih instrumenata za ocjenu kvalitete uslužnih djelatnosti izabran je mjerni instrument SERQUAL te je adaptiran u MEDQUAL. Mjerni instrument MEDQUAL ima za cilj mjerenje kvalitete pojedinačne medicinske usluge odnosno kvalitete medicinske usluge medicinskog osoblja jednog bolničkog odjela umjesto kvalitete cjelokupne bolničke usluge ili dijelova usluge na koje osoblje ne može utjecati, jer je ranije određeno drugim čimbenicima. Istraživanje je provedeno na jednom odjelu klinike u Republici Hrvatskoj u kojem je sudjelovalo 300 ispitanika (169 bolesnika i 131 član medicinskog osoblja). Istraživanjem je izrađen i testiran mjerni instrument MEDQUAL visoke pouzdanosti na svim utvrđenim dimenzijama: povjerenje u liječnika (C. alfa 0,923), profesionalnost medicinskih sestara (0,913), profesionalnost liječnika (0,938) te organizacija klinike (0,810). Temeljna odlika predloženog mjernog instrumenta ogleda se u mogućnosti istodobne ocjene zadovoljstva kvalitetom pružene i primljene medicinske usluge rezultata usporedivih prema skupinama ispitanika, odjelima, ustanovama s potencijalom longitudinalnog praćenja ovog fenomena. MEDQUAL je jednostavan, primjenjiv na sve odjele, učinkovit i ponovljiv mjerni instrument za mjerenje kvalitete pružene/primljene medicinske usluge, koji ima svoje mjesto u procjeni kvalitete medicinske usluge kao i u njenom poboljšanju.

Ključne riječi

kvaliteta zdravstvene skrbi; medicinsko osoblje; bolnički odjeli; Hrvatska; zadovoljstvo bolesnika; ankete i upitnici; longitudinalne studije; pokazatelji kvalitete zdravstvene skrbi

Hrčak ID:

207503

URI

https://hrcak.srce.hr/207503

Datum izdavanja:

1.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.642 *