Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

PODRŽAVA LI BIZNIS ODRŽIVI RAZVOJ?

Dražen ŠIMLEŠA


Puni tekst: hrvatski pdf 237 Kb

str. 403-426

preuzimanja: 1.406

citiraj


Sažetak

Tema ovoga rada jest odnos održivog razvoja i biznisa. Drugim
riječima, zanima nas je li moguće pomiriti ekonomiju i ekologiju
(zaštitu prirode), odnosno je li moguće ostvarivati razvoj nekog
društva ne dovodeći u opasnost prirodne resurse i zdravlje ljudi.
Nakon uvodnih razmatranja i kratkog određenja pojma održivog
razvoja rad se sastoji od dvaju glavnih dijelova. U prvomu se
daje povijesni pregled odnosa između biznisa i očuvanja prirode.
Drugi dio, koji predstavlja uporište rada, analiza je triju tipova
odnosa između biznisa i održivog razvoja danas. U tom dijelu cilj
nam je razjasniti razlike u ponašanju biznisa prema održivom
razvoju, to jest zaštiti prirode i zdravlju ljudi. Tipovi koje smo
izdvojili jesu: Paradigma antizelenog stanja (Business as usual) –
tip biznisa koji je, kako se obično kaže, zaostao u vremenu i
prostoru, odnosno, konkretnije, koji još uvijek karakterizira
otvoreno neprijateljstvo prema zaštiti prirode koju smatra
smetnjom ekonomskom rastu i profitu; drugi tip je nešto
kontroverzniji, a nazvali smo ga Paradigma zelenog pranja
(Business as (un)usual); riječ je o dijelu biznisa koji karakterizira
retorika prihvaćanja održivog razvoja, dok se praksa uglavnom
svodi na parcijalne projekte što u ukupnom poslovanju pojedinih
korporacija zauzimaju zanemariv postotak; i treći tip, Paradigma
zelenog znanja (Business as unusual), predstavlja dio biznisa koji
se vizionarski okrenuo prema održivom razvoju, u potpunosti se
posvetivši poštivanju zaštite okoliša, ljudskih prava i ljudskog
zdravlja te kojemu možemo samo poželjeti širenje i plodnost.

Ključne riječi

Hrčak ID:

19493

URI

https://hrcak.srce.hr/19493

Datum izdavanja:

31.8.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 3.512 *