Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

DIMENZIJE OBITELJSKIH ODNOSA KAO PREDIKTORI VRŠNJAČKIM ODNOSIMA DJECE ŠKOLSKE DOBI

Mira KLARIN


Puni tekst: hrvatski pdf 176 Kb

str. 805-822

preuzimanja: 2.819

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga ispitivanja je istražiti povezanost između odnosa
roditelj-dijete i djetetovih vršnjačkih odnosa. Predloženi
model pretpostavlja da je kvaliteta odnosa s roditeljima
povezana sa slikom o sebi koja dalje utječe na uspješnu
integraciju djeteta u svijet vršnjaka. U ispitivanju je
sudjelovalo 263 djece (10-14 godina). Kvaliteta interakcije
roditelj-dijete promatrana je uz pomoć prihvaćanja i
odbijanja od oba roditelja. Vršnjački odnosi promatrani su u
kvaliteti odnosa u dijadi, prihvaćanju i odbijanju od vršnjaka.
Slika o sebi uključuje opće i socijalno samopoštovanje.
Rezultati upućuju na zaključak da je prihvaćanje od oca
prediktivno za kvalitetu odnosa u dijadi i za odbijanje od
vršnjaka. Djetetova slika o sebi ima medijatorsku ulogu u
objašnjavanju povezanosti između obiteljske interakcije,
osobito prihvaćanja od oca i interakcije s vršnjacima.
Pozitivna slika o sebi i toplo roditeljstvo u kojem vlada
potpora povezani su s kvalitetom vršnjačkih odnosa.

Ključne riječi

Hrčak ID:

19679

URI

https://hrcak.srce.hr/19679

Datum izdavanja:

31.10.2002.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.111 *