hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija, Rijeka, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (474 KB) str. 71-98 preuzimanja: 268* citiraj
APA 6th Edition
Rukavina Kovačević, K. (2018). ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI. Riječki teološki časopis, 51 (1), 71-98. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/212012
MLA 8th Edition
Rukavina Kovačević, Ksenija. "ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI." Riječki teološki časopis, vol. 51, br. 1, 2018, str. 71-98. https://hrcak.srce.hr/212012. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Rukavina Kovačević, Ksenija. "ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI." Riječki teološki časopis 51, br. 1 (2018): 71-98. https://hrcak.srce.hr/212012
Harvard
Rukavina Kovačević, K. (2018). 'ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI', Riječki teološki časopis, 51(1), str. 71-98. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/212012 (Datum pristupa: 24.10.2021.)
Vancouver
Rukavina Kovačević K. ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI. Riječki teološki časopis [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.10.2021.];51(1):71-98. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/212012
IEEE
K. Rukavina Kovačević, "ŠKOLSKI VJERONAUK I ŽUPNA KATEHEZA IZ PERSPEKTIVE CRKVE, ŠKOLE I OBITELJI", Riječki teološki časopis, vol.51, br. 1, str. 71-98, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/212012. [Citirano: 24.10.2021.]

Sažetak
Vjerski odgoj djece i mladih u Republici Hrvatskoj najočitiji je u kontekstu školskog vjeronauka i župne kateheze. Riječ je o modelima koji su međusobno različiti, ali komplementarni. Dok je u teoriji odnos ovih dvaju modela jasan, postojeće stanje u školsko-pedagoškoj i katehetskoj praksi (loše ostvarena komplementarnost!) još uvijek ukazuje na potrebu postizanja veće jasnoće u definiranju stvarne svrhe i ciljeva oba vida vjerskog odgoja. Rezultati kvantitativnog istraživanja o suradničkom odnosu Crkve, škole i obitelji u procesu odgoja i prenošenja vjere djeci i mladima na području Riječke nadbiskupije, koje je provedeno tijekom školske godine 2016./2017. na uzorku svećenika, vjeroučitelja laika, ravnatelja osnovnih i srednjih škola i roditelja, pokazali su da župna kateheza najviše doprinosi osobnom sazrijevanju u vjeri, ali isto tako da je to model na kojemu treba najviše raditi u budućnosti u smislu njegova kvalitativnog unapređenja. Zamijećeno je također da se najmanja važnost pridaje vjerskom odgoju u predškolskim ustanovama, i to osobito kod roditelja. Uočene su nejasnoće u percepciji tzv. katehetskih ciljeva vjeronauka u odnosu na župnu katehezu, napose kada je riječ o liturgijsko-sakramentalnim sadržajima i praksi. Očigledno je da će na polju komplementarnosti i različitosti školskog vjeronauka i župne kateheze još trebati intenzivno promišljati kako bi se iznašli adekvatni(ji) modeli njihova stvarnog nadopunjavanja, a ne preklapanja ili odvajanja.

Ključne riječi
vjeronauk; župna kateheza; Crkva; škola; obitelj; suradnički odnos; odgoj u vjeri

Hrčak ID: 212012

URI
https://hrcak.srce.hr/212012

[engleski]

Posjeta: 515 *