Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KOMUNIKACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA I RAZVOJ IMIDŽA O BRENDU TURISTIČKE DESTINACIJE

Brano Markić ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Sanja Bijakšić orcid id orcid.org/0000-0003-4574-7610 ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru
Arnela Bevanda ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Mostaru


Puni tekst: hrvatski pdf 244 Kb

str. 233-248

preuzimanja: 1.951

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 33 Kb

str. 249-249

preuzimanja: 192

citiraj


Sažetak

Suvremena marketinška komunikacija intezivno provodi potencijale informacijske tehnologije i softverskih alata i doprinosi razvoju digitalnoga i elektroničkoga marketinga. Nastoji uporabiti podatke na društvenim mrežama o proizvodima, uslugama i poduzeću kako bi oblikovala marketinški splet i marketinšku strategiju. Društvene su mreže kanal komunikacije s potencijalnim i postojećim kupcima, moćno su sredstvo oblikovanja stavova, mišljenja i imidža o proizvodu ili usluzi. Izravna su komunikacija s kupcima ili korisnicima usluga i neophodan su alat za oblikovanje brenda. Spoznati mišljenja kupaca ima ogromnu praktičnu vrijednost za poduzeće jer omogućuje proaktivno djelovanje i može usmjeriti operativne aktivnosti poduzeća kako bi svojstva i kvalitetu proizvoda ili usluge prilagodilo zahtjevima kupaca. U radu se istražuju mišljenja korisnika društvenih mreža (potencijalnih ili trenutnih kupaca) o brendu analizom sadržaja njihovih poruka. Stoga se u radu implementira analiza sentimenta. Ona je proces koji u tekstualnim podatcima pronalazi stavove, osjećaje i emocije kao bitne sastavnice imidža nekoga objekta. Temeljna hipoteza rada je da društvene mreže doprinose razvoju imidža o brendu. Na oblikovanje imidža o brendu moguće je učinkovito utjecati putem društvene mreže. Stoga se prvo istražuje „prisutnost“ brenda u porukama i komunikaciji među korisnicima društvenih mreža Twitter i Facebook. Potom se za obje društvene mreže kreira word cloud i uspoređuju se stavovi, mišljenja i imidž brenda. Na temelju takve analize omogućuju se proaktivne marketinške akcije koje mogu pravodobno utjecati na imidž brenda.

Ključne riječi

društvene mreže; analiza sentimenta; marketinška analitika; brend

Hrčak ID:

212446

URI

https://hrcak.srce.hr/212446

Datum izdavanja:

29.11.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.407 *