hrcak mascot   Srce   HID

Review article
https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9

Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata

Majda Rijavec   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Hrvatska
Tajana Ljubin Golub ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, Hrvatska

Fulltext: croatian, PDF (546 KB) pages 519-541 downloads: 554* cite
APA 6th Edition
Rijavec, M. & Ljubin Golub, T. (2018). Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata. Psihologijske teme, 27 (3), 519-541. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9
MLA 8th Edition
Rijavec, Majda and Tajana Ljubin Golub. "Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata." Psihologijske teme, vol. 27, no. 3, 2018, pp. 519-541. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9. Accessed 23 Oct. 2021.
Chicago 17th Edition
Rijavec, Majda and Tajana Ljubin Golub. "Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata." Psihologijske teme 27, no. 3 (2018): 519-541. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9
Harvard
Rijavec, M., and Ljubin Golub, T. (2018). 'Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata', Psihologijske teme, 27(3), pp. 519-541. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9
Vancouver
Rijavec M, Ljubin Golub T. Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata. Psihologijske teme [Internet]. 2018 [cited 2021 October 23];27(3):519-541. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9
IEEE
M. Rijavec and T. Ljubin Golub, "Zanesenost u akademskim aktivnostima i dobrobit studenata", Psihologijske teme, vol.27, no. 3, pp. 519-541, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31820/pt.27.3.9

Abstracts
Zanesenost je izrazito ugodno psihološko stanje koje ljudi doživljavaju kada su u tolikoj mjeri usmjereni na aktivnost kojom se trenutno bave da su potpuno njome zaokupljeni. Glavni je uvjet za pojavu stanja zanesenosti ravnoteža između izazova i vještina, pri čemu i izazovi i vještine moraju za pojedinca biti iznadprosječni. Zanesenost se najčešće istraživala u slobodnim aktivnostima, ali je ljudi doživljavaju i u aktivnostima koje su nametnute ili u njima ima manje slobode izbora, kao što su posao i obrazovanje. Zanesenost ima pozitivne posljedice ne samo na učinkovitost u različitim područjima života nego i na dobrobit pojedinca. I u akademskom je kontekstu zanesenost povezana s različitim pozitivnim ishodima, uključujući bolje svladavanje nastavnog programa, veća akademska postignuća, ali i veću dobrobit studenata. Kada je u pitanju studentska populacija, iskustva zanesenosti u akademskim aktivnostima manje su učestala nego u ostalim područjima studentskog života (slobodno vrijeme, uobičajene svakodnevne aktivnosti, povremeni posao), ali je veza između zanesenosti i dobrobiti najizraženija upravo u akademskom kontekstu. U ovom se radu daje pregled istraživanja akademske zanesenosti u studentskoj populaciji, posebno onih koja upućuju na moguće uzroke navedene povezanosti, kao što su važnost i korisnost akademskih aktivnosti za ostvarenje budućih životnih ciljeva, važnost akademskih aktivnosti za izgradnju socijalnog identiteta te smanjenje akademskog stresa i sagorijevanja.

Keywords
akademska zanesenost; dobrobit; socijalni identitet; akademski stres; studenti

Hrčak ID: 212674

URI
https://hrcak.srce.hr/212674

[english] [spanish]

Visits: 1.334 *