hrcak mascot   Srce   HID

Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195

Percepcije studenata o kvaliteti usluge, zadovoljstvu i usmenoj predaji – prilagodba i evaluacija mjerne ljestvice na uzorku ICT i STEM studenata

Dunja Meštrović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-5848-3135 ; University of Rijeka
Nina J. Zugic ; British Council Consultant

Fulltext: english, pdf (227 KB) pages 195-211 downloads: 358* cite
APA 6th Edition
Meštrović, D. & J. Zugic, N. (2018). Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students. Market-Tržište, 30 (2), 195-211. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195
MLA 8th Edition
Meštrović, Dunja and Nina J. Zugic. "Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students." Market-Tržište, vol. 30, no. 2, 2018, pp. 195-211. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195. Accessed 4 Mar. 2021.
Chicago 17th Edition
Meštrović, Dunja and Nina J. Zugic. "Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students." Market-Tržište 30, no. 2 (2018): 195-211. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195
Harvard
Meštrović, D., and J. Zugic, N. (2018). 'Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students', Market-Tržište, 30(2), pp. 195-211. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195
Vancouver
Meštrović D, J. Zugic N. Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students. Market-Tržište [Internet]. 2018 [cited 2021 March 04];30(2):195-211. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195
IEEE
D. Meštrović and N. J. Zugic, "Students’ Perceptions of Service Quality, Satisfaction, and Word-Of-Mouth: Scale Adaptation and Validation on a Sample of ICT and STEM Students", Market-Tržište, vol.30, no. 2, pp. 195-211, 2018. [Online]. https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195

Abstracts
Svrha – Svrha ovog empirijskog istraživanja jest prilagoditi i ponuditi mjernu ljestvicu koja će precizno procijeniti percipiranu kvalitetu usluge visokog obrazovanja, ukupno zadovoljstvo studenata i prenošenje informacija usmenom predajom. Ciljne su skupine studenti informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) i studenti koji studiraju u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM).
Metodološki pristup – U radu se opisuje proces prilagodbe, usvajanja i psihometrijske provjere predložene ICT & STEM SQ-SS-WoM mjerne ljestvice, koja se sastoji od četiri dijela: demografskih podataka studenata, izjava o percepcijama kvalitete usluge, zadovoljstva studijem i namjerama usmene predaje. Nakon provedenog pilot-istraživanja i modificiranja upitnika, empirijski podaci prikupljeni su od 214 ICT i STEM studenata. Odgovori ispitanika podvrgnuti su statističkim testovima u dvije faze, a kako bi se potvrdila valjanost, pouzdanost i dimenzionalnost mjerne ljestvice.
Rezultati i implikacije – Primjenom konfirmatorne faktorske analize dolazi se do zaključka da predloženi mjerni instrument, koji se sastoji od 24 čestice vezane za percepcije o kvaliteti usluge razvrstane u 5 faktora, 4 čestice za mjerenje zadovoljstva studijem i 3 čestice za mjerenje namjera usmene predaje studenata, osim diskriminativne valjanosti, ima i zadovoljavajuće metrijske osobine.
Ograničenja – Nedostatak uspostave diskriminativne valjanosti, uz usmjerenost na studente i uzorak ispitanika sa 4 ICT i STEM sastavnice javnog sveučilišta u Hrvatskoj, može se smatrati glavnim ograničenjima ovoga istraživanja koje obuhvaća isključivo percepcije studenata. Stoga je rezultate potrebno tumačiti unutar navedenog konteksta.
Doprinos – Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da predložena mjerna ljestvica, osim diskriminativne valjanosti, ima i zadovoljavajuće psihometrijske osobine.
Stoga ovaj rad predstavlja doprinos postojećoj literaturi iznošenjem rezultata istraživanja o percipiranoj kvaliteti usluge, zadovoljstva studijem i namjerama usmene predaje studenata u ICT i STEM visokoobrazovnom kontekstu.

Keywords
visoko obrazovanje; percipirana kvaliteta usluge; razvoj mjerne ljestvice; zadovoljstvo studenata; usmena predaja

Hrčak ID: 213126

URI
https://hrcak.srce.hr/213126

[english]

Visits: 661 *