Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2018.30.2.195

Percepcije studenata o kvaliteti usluge, zadovoljstvu i usmenoj predaji – prilagodba i evaluacija mjerne ljestvice na uzorku ICT i STEM studenata

Dunja Meštrović orcid id orcid.org/0000-0002-5848-3135 ; University of Rijeka
Nina J. Zugic ; British Council Consultant


Puni tekst: engleski pdf 227 Kb

str. 195-211

preuzimanja: 707

citiraj


Sažetak

Svrha – Svrha ovog empirijskog istraživanja jest prilagoditi i ponuditi mjernu ljestvicu koja će precizno procijeniti percipiranu kvalitetu usluge visokog obrazovanja, ukupno zadovoljstvo studenata i prenošenje informacija usmenom predajom. Ciljne su skupine studenti informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT) i studenti koji studiraju u područjima znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike (STEM).
Metodološki pristup – U radu se opisuje proces prilagodbe, usvajanja i psihometrijske provjere predložene ICT & STEM SQ-SS-WoM mjerne ljestvice, koja se sastoji od četiri dijela: demografskih podataka studenata, izjava o percepcijama kvalitete usluge, zadovoljstva studijem i namjerama usmene predaje. Nakon provedenog pilot-istraživanja i modificiranja upitnika, empirijski podaci prikupljeni su od 214 ICT i STEM studenata. Odgovori ispitanika podvrgnuti su statističkim testovima u dvije faze, a kako bi se potvrdila valjanost, pouzdanost i dimenzionalnost mjerne ljestvice.
Rezultati i implikacije – Primjenom konfirmatorne faktorske analize dolazi se do zaključka da predloženi mjerni instrument, koji se sastoji od 24 čestice vezane za percepcije o kvaliteti usluge razvrstane u 5 faktora, 4 čestice za mjerenje zadovoljstva studijem i 3 čestice za mjerenje namjera usmene predaje studenata, osim diskriminativne valjanosti, ima i zadovoljavajuće metrijske osobine.
Ograničenja – Nedostatak uspostave diskriminativne valjanosti, uz usmjerenost na studente i uzorak ispitanika sa 4 ICT i STEM sastavnice javnog sveučilišta u Hrvatskoj, može se smatrati glavnim ograničenjima ovoga istraživanja koje obuhvaća isključivo percepcije studenata. Stoga je rezultate potrebno tumačiti unutar navedenog konteksta.
Doprinos – Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da predložena mjerna ljestvica, osim diskriminativne valjanosti, ima i zadovoljavajuće psihometrijske osobine.
Stoga ovaj rad predstavlja doprinos postojećoj literaturi iznošenjem rezultata istraživanja o percipiranoj kvaliteti usluge, zadovoljstva studijem i namjerama usmene predaje studenata u ICT i STEM visokoobrazovnom kontekstu.

Ključne riječi

visoko obrazovanje; percipirana kvaliteta usluge; razvoj mjerne ljestvice; zadovoljstvo studenata; usmena predaja

Hrčak ID:

213126

URI

https://hrcak.srce.hr/213126

Datum izdavanja:

18.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.812 *