Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Mogućnosti društveno odgovornog poduzetništva na hrvatskom tržištu prirodne i organske kozmetike

Petra Leonora Cvitanović orcid id orcid.org/0000-0003-2579-2940 ; Microsoft Hrvatska d.o.o., Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 302 Kb

str. 207-219

preuzimanja: 334

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 302 Kb

str. 207-219

preuzimanja: 1.213

citiraj


Sažetak

Predmet istraživanja su neiskorištena poduzetnička prilika i još neistražene mogućnosti poslovanja na hrvatskom tržištu prirodne i organske kozmetike. U ovom trenutku u Hrvatskoj postoji jedinstvena prilika za osnivanje poduzeća koje će se baviti proizvodnjom i prodajom kozmetičkih proizvoda prirodnog i organskog porijekla. Cilj istraživanja jest analizirati postojeću situaciju, tržišne uvjete i poduzetničku klimu za pokretanje ovakvog poduzeća te odrediti ciljeve poslovanja i ispravnog pozicioniranja nove marke proizvoda u percepciji potrošača. Izborom optimalnih prodajnih i komunikacijskih kanala, poduzeće će moći doprijeti do većeg broja ciljnih potrošača, ostvariti veću svijest o marki, a posljedično i veći tržišni udio. Kako bi ostvarilo željeni tržišni udio, obujam prodaje, prihod od prodaje i druge ciljeve, poduzeće treba stvoriti primarnu potražnju te djelovati na stavove i namjeru kupnje naglašavanjem jedinstvenog imidža poduzeća. Marketinške i financijske ciljeve nužno je povezati s društvenim ciljevima poslovanja i tako doprinijeti lokalnoj zajednici kroz društveno odgovorno poslovanje. Društveni ciljevi poduzeća trebaju uključivati otvaranje novih radnih mjesta, podizanje razine svijesti hrvatskog društva o važnosti savjesnog odnošenja prema prirodi, smanjenje zagađenja okoliša te edukaciju hrvatskog društva o štetnim sastojcima standardnih kozmetičkih proizvoda. Rizici koje poduzetnik pritom može očekivati su nespremnost potrošača u Hrvatskoj na kupovinu nove marke proizvoda na tržištu prirodne i organske kozmetike i nerazumijevanje ekološkog usmjerenja poslovanja. Ako će poduzeće pratiti nove tehnologije i u svoje poslovanje integrirati brigu prema okolišu te etički kodeks pri donošenju odluka o marketinškim aktivnostima, moći će prepoznatljivim imidžom i načinom poslovanja razviti konkurentsku prednost. Prilikom provođenja sekundarnog istraživanja korišteni su online izvori podataka na temu prirodne i organske kozmetike te stručne knjige i članci koji obrađuju područje društveno odgovornog poslovanja, etike u marketingu i poduzetništva.

Ključne riječi

društveno odgovorno poduzetništvo; etika u marketingu; prirodna i organska kozmetika; svijest o marki; ekološki osviješteno poslovanje

Hrčak ID:

213879

URI

https://hrcak.srce.hr/213879

Datum izdavanja:

21.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.379 *