Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

JEDINICE ANALIZE I PSIHOMETRIJSKI TRETMAN MJERA OKOLINSKIH KARAKTERISTIKA

Alija KULENOVIĆ
Vlatka DOMOVIĆ


Puni tekst: hrvatski pdf 171 Kb

str. 485-501

preuzimanja: 813

citiraj


Sažetak

Na temelju rezultata dobivenih primjenom na 710
nastavnika iz 71 osnovne škole iz Zagreba i Zagrebačke
županije analizirane su pouzdanost i valjanost
Moos-Inselove Skale radne okoline za mjerenje školske
klime. Sve procjene izvedene su za tri vrste jedinica
analize: pojedinačne procjenjivače, stvarne škole i
artificijelne "škole" (skupine od po 10 slučajno svrstanih
procjenjivača). Empirijski podaci pokazuju da Skala radne
okoline daje solidno pouzdane mjere školske klime, ali da
nije upotrebljiva za točnije procjene individualnih razlika
u percipiranoj klimi unutar pojedinih škola. Faktorske
strukture individualnih i ekoloških razlika nisu identične što
pokazuje da eventualna zamjena školskih entiteta kao
jedinica analize podacima dobivenim unutar jedne škole
nije opravdana. Logičkim, teorijskim i empirijskim
argumentima pokazano je da se Cronbachov α-koeficijent i
korelacija polovica uzorka mogu upotrijebiti za procjenu
pouzdanosti instrumenata namijenjenih kvantifikaciji
okolinskih karakteristika. Ishodi teorijskih razmatranja i
analiza empirijskih podataka pokazuju da je zamjena
ekoloških entiteta kao jedinica analize pojedincima unutar
jednoga okolinskog entiteta u načelu neopravdana te da se
može učiniti jedino na temelju empirijskih dokaza o
odgovarajućoj pouzdanosti i valjanosti individualnih i
okolinskih razlika.

Ključne riječi

Hrčak ID:

20018

URI

https://hrcak.srce.hr/20018

Datum izdavanja:

30.6.2001.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.814 *