Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3119

Mišljenje odgojitelja o metodičkim postupcima za razvoj predvještina čitanja i pisanja

Vesna Budinski ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Iva Lujić orcid id orcid.org/0000-0003-3406-5956 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 269 Kb

str. 131-170

preuzimanja: 248

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 269 Kb

str. 131-170

preuzimanja: 629

citiraj


Sažetak

Razvoj predvještina čitanja i pisanja počinje u najranijoj dobi. Kako bi dijete napredovalo tijekom formalnoga obrazovanja, u predškolskom se razdoblju trebaju stvoriti preduvjeti za uredan jezični razvoj. U teorijskom okviru ovoga rada definiramo temeljne jezične predvještine i određujemo moguće metodičke postupke odgojitelja. U te se postupke ubrajaju svi oblici aktivnosti, komunikacije i ponašanja odgojitelja i djece, partnerstvo s roditeljima, motiviranost s ciljem dosezanja definiranih kurikulskih ishoda. U istraživačkom dijelu prikazujemo kvalitativno istraživanje provedeno metodom intervjua. Ispitanice su bile odgojiteljice iz dviju predškolskih ustanova u Zagrebu (N=6). Cilj istraživanja bio je dobiti uvid u metodičke postupke odgojitelja koji pridonose razvoju jezičnih predvještina čitanja i pisanja. Odgovori ispitanica analizirani su i kategorizirani prema postavljenim istraživačkim pitanjima. Rezultati istraživanja upućuju na to da odgojiteljevi metodički postupci pridonose razvoju predvještina čitanja i pisanja. Iznimno je važno uvažavati individualne karakteristike svakoga djeteta te utjecati na njegov jezični razvoj.

Ključne riječi

dijete; metodički postupci; odgojitelj; razvoj predvještina čitanja i pisanja.

Hrčak ID:

214283

URI

https://hrcak.srce.hr/214283

Datum izdavanja:

30.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.015 *