Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2481

Svjesnost rime u djece predškolske dobi s posebnim jezičnim teškoćama i bez jezičnih teškoća

Neda Milošević orcid id orcid.org/0000-0001-8274-3796 ; Center for Speech Pathology – Logomedica and Association of Logopedists of Serbia
Mile Vuković ; University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation


Puni tekst: engleski pdf 185 Kb

str. 237-257

preuzimanja: 177

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 237-257

preuzimanja: 267

citiraj


Sažetak

Važnost razvoja raspoznavanja i proizvodnje rime prikazuje se definiranjem sposobnosti rimovanja kao jedne od aktivnosti koja daje osjećaj glasovne strukture riječi. To je prirodna aktivnost većine djece predškolske dobi, ali i česta teškoća za djecu s jezičnim teškoćama. Rima je vještina koja je povezana s razvojem čitanja i slovkanja koja doprinosi kasnijem razvoju tih vještina neovisno o odnosu prema fonemskoj svijesti.
Cilj ove studije bio je usporedba vještine rimovanja kod djece s jezičnim teškoćama i bez jezičnih teškoća. Uzorak je činilo 120 ispitanika koji su ispitani suptestom raspoznavanja i proizvodnje rime.
Rezultati istraživanja ukazuju na statistički značajne razlike na zadatcima raspoznavanja i proizvodnje rime u djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT) i djece tipičnog jezičnog razvoja. Djeca s posebnim jezičnim teškoćama imala su značajno lošija postiguća na svim zadatcima u odnosu na djecu tipčnog jezičnog razvoja.
Zaključeno je da se u razvojnom razdoblju svijest o rimi može promatrati kao preduvjet javljanja manjih fonoloških jedinica poput fonemske svijesti i da su one indikator kasnijeg razvoja vještine čitanja. Posebnu pažnju treba im posvetiti u praćenju razvoja djece s jezičnim teškoćama.

Ključne riječi

posebne jezične teškoće; svijest o rimi; tipičan jezični razvoj.

Hrčak ID:

214281

URI

https://hrcak.srce.hr/214281

Datum izdavanja:

30.10.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.289 *