hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak

Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja

Sanja Tatalović Vorkapić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-9170-8455 ; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Sanja Skočić Mihić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet, Rijeka, Hrvatska
Martina Josipović ; Dječji vrtić Dječji put, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (180 KB) str. 390-405 preuzimanja: 336* citiraj
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S., Skočić Mihić, S. i Josipović, M. (2018). Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 390-405. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214838
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, et al. "Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 390-405. https://hrcak.srce.hr/214838. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, Sanja Skočić Mihić i Martina Josipović. "Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 390-405. https://hrcak.srce.hr/214838
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., Skočić Mihić, S., i Josipović, M. (2018). 'Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 390-405. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214838 (Datum pristupa: 24.10.2021.)
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Skočić Mihić S, Josipović M. Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.10.2021.];46(4):390-405. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214838
IEEE
S. Tatalović Vorkapić, S. Skočić Mihić i M. Josipović, "Ličnost i kompetencije odgajatelja za rad s djecom s teškoćama u razvoju kao prediktori njihovog profesionalnog sagorijevanja", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 390-405, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214838. [Citirano: 24.10.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (180 KB) str. 390-405 preuzimanja: 161* citiraj
APA 6th Edition
Tatalović Vorkapić, S., Skočić Mihić, S. i Josipović, M. (2018). Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 390-405. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214838
MLA 8th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, et al. "Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 390-405. https://hrcak.srce.hr/214838. Citirano 24.10.2021.
Chicago 17th Edition
Tatalović Vorkapić, Sanja, Sanja Skočić Mihić i Martina Josipović. "Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 390-405. https://hrcak.srce.hr/214838
Harvard
Tatalović Vorkapić, S., Skočić Mihić, S., i Josipović, M. (2018). 'Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 390-405. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214838 (Datum pristupa: 24.10.2021.)
Vancouver
Tatalović Vorkapić S, Skočić Mihić S, Josipović M. Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 24.10.2021.];46(4):390-405. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214838
IEEE
S. Tatalović Vorkapić, S. Skočić Mihić i M. Josipović, "Early Childhood Educators’ Personality and Competencies for Teaching Children with Disabilities as Predictors of Their Professional Burnout", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 390-405, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214838. [Citirano: 24.10.2021.]

Sažetak
Znanstvena istraživanja ukazuju da je preduvjet očuvanja dobrobiti djece i mladih očuvanje mentalnog zdravlja odgojno-obrazovnih djelatnika. Stoga je važno sustavno proučavati korelate profesionalnog sagorijevanja odgajatelja, kao što su osobine ličnosti i kompetentnost, te mogućnosti njegova predviđanja, što je bio i cilj ovog istraživanja. Na uzorku od 203 odgajateljice s područja Istarske županije, Rijeke i Zagreba primijenjena su tri upitnika: Petofaktorski upitnik ličnosti, Ljestvica samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju, te Upitnik profesionalnog sagorijevanja. Utvrđene su niske razine svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, srednja razina samoprocijenjenih kompetencija za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama, te visoke razine svih osobina ličnosti osim neuroticizma. Korelacijske su analize pokazale značajnu povezanost između snižene samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama u razvoju u redovnim skupinama i povećanog neuroticizma i profesionalne opterećenosti, te značajno snižene ugodnosti. Sve dimenzije povišenog profesionalnog sagorijevanja pokazale su značajnu povezanost s povišenim neuroticizmom i značajno sniženom ugodnošću,
dok je povišena ekstraverzija značajno povezana sa sniženom profesionalnom opterećenošću. Snižena razina samoprocijenjene kompetentnosti za rad s djecom s teškoćama i visoki neuroticizam su značajni prediktori svih dimenzija profesionalnog sagorijevanja, dok se ugodnost pokazala značajnim prediktorom samo za profesionalnu
neispunjenost. Rezultati su raspravljeni u svjetlu postojećih istraživanja, te implikacija za unaprjeđenje prakse rada odgajatelja s djecom s teškoćama u razvoju.

Ključne riječi
Djeca s teškoćama u razvoju; Kompetencije, Odgajatelji; Osobine ličnosti; Profesionalno sagorijevanje

Hrčak ID: 214838

URI
https://hrcak.srce.hr/214838

[engleski]

Posjeta: 1.106 *