hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad

Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata

Dubravka Kocijan Hercigonja ; Poliklinika Kocijan Hercigonja, Zagreb, Hrvatska
Vesna Hercigonja Novković ; Poliklinika Kocijan Hercigonja, Zagreb, Hrvatska
Dina Koren ; Poliklinika Kocijan Hercigonja, Zagreb, Hrvatska
Suzana Jurač ; Poliklinika Kocijan Hercigonja, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (87 KB) str. 406-412 preuzimanja: 236* citiraj
APA 6th Edition
Kocijan Hercigonja, D., Hercigonja Novković, V., Koren, D. i Jurač, S. (2018). Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 406-412. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214840
MLA 8th Edition
Kocijan Hercigonja, Dubravka, et al. "Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 406-412. https://hrcak.srce.hr/214840. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Kocijan Hercigonja, Dubravka, Vesna Hercigonja Novković, Dina Koren i Suzana Jurač. "Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 406-412. https://hrcak.srce.hr/214840
Harvard
Kocijan Hercigonja, D., et al. (2018). 'Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 406-412. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214840 (Datum pristupa: 05.12.2021.)
Vancouver
Kocijan Hercigonja D, Hercigonja Novković V, Koren D, Jurač S. Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 05.12.2021.];46(4):406-412. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214840
IEEE
D. Kocijan Hercigonja, V. Hercigonja Novković, D. Koren i S. Jurač, "Specifičnosti dijagnostike disocijativnih poremećaja kod djece i adolescenata", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 406-412, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214840. [Citirano: 05.12.2021.]
Puni tekst: engleski, pdf (87 KB) str. 406-412 preuzimanja: 573* citiraj
APA 6th Edition
Kocijan Hercigonja, D., Hercigonja Novković, V., Koren, D. i Jurač, S. (2018). Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents. Socijalna psihijatrija, 46 (4), 406-412. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/214840
MLA 8th Edition
Kocijan Hercigonja, Dubravka, et al. "Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents." Socijalna psihijatrija, vol. 46, br. 4, 2018, str. 406-412. https://hrcak.srce.hr/214840. Citirano 05.12.2021.
Chicago 17th Edition
Kocijan Hercigonja, Dubravka, Vesna Hercigonja Novković, Dina Koren i Suzana Jurač. "Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents." Socijalna psihijatrija 46, br. 4 (2018): 406-412. https://hrcak.srce.hr/214840
Harvard
Kocijan Hercigonja, D., et al. (2018). 'Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents', Socijalna psihijatrija, 46(4), str. 406-412. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/214840 (Datum pristupa: 05.12.2021.)
Vancouver
Kocijan Hercigonja D, Hercigonja Novković V, Koren D, Jurač S. Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents. Socijalna psihijatrija [Internet]. 2018 [pristupljeno 05.12.2021.];46(4):406-412. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214840
IEEE
D. Kocijan Hercigonja, V. Hercigonja Novković, D. Koren i S. Jurač, "Specificity of Diagnosing Dissociative Disorders in Children and Adolescents", Socijalna psihijatrija, vol.46, br. 4, str. 406-412, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/214840. [Citirano: 05.12.2021.]

Sažetak
Disocijativni poremećaji mogu se definirati kao raskol u obično cjelovitim funkcijama svijesti, pamćenju, identitetu i opažanju, dakle disocijativni poremećaj karakterizira prekid normalne integracije svijesti. Kada se govori o djeci i adolescentima, najčešći su konverzivni poremećaji kao i poremećaji identiteta koji uključuju značajan diskontinuitet doživljaja selfa uz promjene afekta i ponašanja što se najčešće opaža kao poremećaj pamćenja, koncentracije i privrženosti, što dovodi do značajnog oštećenja u socijalnom, radnom i drugim važnim područjima funkcioniranja. Uzroci se nalaze u traumatskim događajima zlostavljanja, ali i brojnim drugim traumatskim iskustvima, kao što su hospitalizacije, preseljenja, gubitak važnih osoba i sl. Neurobiološka istraživanja traumatizirane djece pokazuju abnormalnosti (funkcijske i strukturne) u razvoju limbičkog sustava, kao i kortikalne promjene. Van der Kolk u svojim istraživanjima navodi da povećana razina emocionalne pobuđenosti dovodi do promjena u hipokampusu
koji je odgovoran za neadekvatno evaluiranje senzornih informacija. Važno je naglasiti da djeca normalno pokazuje fantaziju i maštanje u ponašanju što je teškoća u dijagnostičkom procesu u odnosu na patološku disocijaciju. Poseban su problem diferencijalna dijagnoza, kao i komorbidne bolesti.

Ključne riječi
Disocijativni poremećaji; Psihopatologija; Dijagnostika kod djece i adolescenata

Hrčak ID: 214840

URI
https://hrcak.srce.hr/214840

[engleski]

Posjeta: 1.389 *