hrcak mascot   Srce   HID

Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/fi38305

Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta

Edin Tabak ; Univerzitet u Zenici, Filozofski fakultet, Zmaja od Bosne 56, BA-72000 Zenica
Damir Kukić ; Univerzitet u Zenici, Filozofski fakultet, Zmaja od Bosne 56, BA-72000 Zenica

Puni tekst: hrvatski, pdf (361 KB) str. 527-538 preuzimanja: 39* citiraj
APA 6th Edition
Tabak, E. i Kukić, D. (2018). Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta . Filozofska istraživanja, 38 (3), 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
MLA 8th Edition
Tabak, Edin i Damir Kukić. "Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta ." Filozofska istraživanja, vol. 38, br. 3, 2018, str. 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305. Citirano 15.10.2019.
Chicago 17th Edition
Tabak, Edin i Damir Kukić. "Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta ." Filozofska istraživanja 38, br. 3 (2018): 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
Harvard
Tabak, E., i Kukić, D. (2018). 'Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta ', Filozofska istraživanja, 38(3), str. 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
Vancouver
Tabak E, Kukić D. Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta . Filozofska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 15.10.2019.];38(3):527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
IEEE
E. Tabak i D. Kukić, "Akter-mreža teorija. Alternativni pristup razumijevanju tržišta ", Filozofska istraživanja, vol.38, br. 3, str. 527-538, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi38305
Puni tekst: engleski, pdf (361 KB) str. 527-538 preuzimanja: 66* citiraj
APA 6th Edition
Tabak, E. i Kukić, D. (2018). Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market . Filozofska istraživanja, 38 (3), 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
MLA 8th Edition
Tabak, Edin i Damir Kukić. "Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market ." Filozofska istraživanja, vol. 38, br. 3, 2018, str. 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305. Citirano 15.10.2019.
Chicago 17th Edition
Tabak, Edin i Damir Kukić. "Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market ." Filozofska istraživanja 38, br. 3 (2018): 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
Harvard
Tabak, E., i Kukić, D. (2018). 'Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market ', Filozofska istraživanja, 38(3), str. 527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
Vancouver
Tabak E, Kukić D. Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market . Filozofska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 15.10.2019.];38(3):527-538. https://doi.org/10.21464/fi38305
IEEE
E. Tabak i D. Kukić, "Actor-Network Theory. Alternative Approach to Understanding the Market ", Filozofska istraživanja, vol.38, br. 3, str. 527-538, 2018. [Online]. https://doi.org/10.21464/fi38305

Sažetak
Mnoge su ekonomske teorije bazirane na pretpostavci da su pravila tržišta rezultat »prirodne« težnje racionalnih pojedinaca da ispune svoje osobne interese te da takvi »prirodni zakoni« omogućuju tržištu da se samo regulira. Na drugoj strani, njihovi kritičari inzistiraju na većoj ulozi društva i države u reguliranju tržišta. Razlike između ova dva tabora su očigledne: prva se razlika temelji na racionalnom pojedincu, a druga na ukorijenjenosti tržišta u društveni i politički kontekst. Jedni smatraju da tržišni zakoni proizlaze iz ljudske prirode, a drugi da proizlaze iz društveno-političkih normi. Međutim, oba se pristupa baziraju na modernističkim dihotomijama između subjekta i objekta, pojedinca i kolektiva, prirode i društva, što im onemogućuje da predstave svu kompleksnost umrežavanja heterogenih aktera u tržište. Ovaj tekst će predstaviti akter-mreža teoriju kao jedan alternativni pristup razumijevanju tržišta. Takav pristup implicira da niti se tržište može samo-regulirati, niti ga država može regulirati. Tržište je radije viđeno kao akter-mreža u kojoj heterogeni akteri participiraju u njegovoj konstrukciji i održavanju.

Ključne riječi
akter-mreža teorija; performativnost; tržište; Michel Callon

Hrčak ID: 215011

URI
https://hrcak.srce.hr/215011

[engleski]

Posjeta: 193 *