hrcak mascot   Srce   HID

Stručni rad

Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a

Filip Dodigović ; Sveučilište u Zagrebu, Geotehnički fakultet
Kristijan Grabar ; SPP, d.o.o., Varaždin, Hrvatska
Krešo Ivandić ; Sveučilište u Zagrebu, Geotehnički fakultet
Stjepan Strelec ; Sveučilište u Zagrebu, Geotehnički fakultet

Puni tekst: hrvatski, pdf (3 MB) str. 83-92 preuzimanja: 19* citiraj
APA 6th Edition
Dodigović, F., Grabar, K., Ivandić, K. i Strelec, S. (2018). Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a. Inženjerstvo okoliša, 5 (1-2), 83-92. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/215213
MLA 8th Edition
Dodigović, Filip, et al. "Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a." Inženjerstvo okoliša, vol. 5, br. 1-2, 2018, str. 83-92. https://hrcak.srce.hr/215213. Citirano 22.08.2019.
Chicago 17th Edition
Dodigović, Filip, Kristijan Grabar, Krešo Ivandić i Stjepan Strelec. "Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a." Inženjerstvo okoliša 5, br. 1-2 (2018): 83-92. https://hrcak.srce.hr/215213
Harvard
Dodigović, F., et al. (2018). 'Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a', Inženjerstvo okoliša, 5(1-2), str. 83-92. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/215213 (Datum pristupa: 22.08.2019.)
Vancouver
Dodigović F, Grabar K, Ivandić K, Strelec S. Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a. Inženjerstvo okoliša [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.08.2019.];5(1-2):83-92. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/215213
IEEE
F. Dodigović, K. Grabar, K. Ivandić i S. Strelec, "Procjena faktora poboljšanja tla primjenom MASW-a", Inženjerstvo okoliša, vol.5, br. 1-2, str. 83-92, 2018. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/215213. [Citirano: 22.08.2019.]

Sažetak
U slučajevima temeljenja, u kojima vrijednosti slijeganja i računske otpornosti tla ne zadovoljavaju tražene kriterije, potrebno je poduzeti mjere kako bi se istedoveleunutar prihvatljivih granica. Jedna od metoda koje se primjenjuju u takvim slučajevima je poboljšanje tla izvedbom šljunčanih pilota. Njihovom izvedbom stvara se kompozitni sustav sastavljen od tla i šljunčanih stupnjaka, čija su geotehnička svojstva povoljnija u odnosu na netretirano tlo.U fazi projektiranja procjenjuje se vrijednost stupnja poboljšanja tla ostvarenog njihovom ugradnjom. Jedna od dostupnih teorijskihmetoda koja se primjenjuje u izračunavanju stupnja poboljšanja tla je Priebe-ova metoda. Parametar dobiven upotrebom navedene metode, iz kojeg se ocjenjuje rezultira li ugradnja stupnjaka zadovoljavajućim poboljšanjem je konačni stupanj poboljšanja tla „n2“, koji se aplicira na geotehničke parametre čvrstoće i stišljivosti tla.Stupanj poboljšanja tla može se procijeniti i iz rezultata seizmičkih istražnih radova, koji su provedeni prije i nakon izvedenog poboljšanja. U ovom radu analiziran je slučaj temeljenja, u kojem je tlo poboljšano ugradnjom šljunčanih pilota. U svrhu analize njihovog međusobnog odnosa, stupanj poboljšanja određen je za sve slojeve tla primjenom Priebe-ovog postupka, te iz provedenog seizmičkog istraživanja.Glavni cilj ovog rada je istraživanje potencijalne korelacije između stupnja poboljšanja tla dobivenog primjenom teorijskog modela i onog dobivenog iz in-situ istraživanja.

Ključne riječi
poboljšanje tla; šljunčani piloti; MASW; Priebe-ova metoda

Hrčak ID: 215213

URI
https://hrcak.srce.hr/215213

Posjeta: 27 *