hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1

Strategije suočavanja kod studenata s tjelesnim teškoćama - prediktivna uloga samopoštovanja, samopouzdanja i nadanja

Stanisława Byra ; Maria Curie-Skłodowska University, Lublin, Poland
Katarzyna Ćwirynkało ; University of Warmia and Mazury, Olsztyn, Poland

Puni tekst: engleski, pdf (12 MB) str. 1-11 preuzimanja: 117* citiraj
APA 6th Edition
Byra, S. i Ćwirynkało, K. (2018). Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54 (2), 1-11. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1
MLA 8th Edition
Byra, Stanisława i Katarzyna Ćwirynkało. "Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol. 54, br. 2, 2018, str. 1-11. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1. Citirano 08.12.2019.
Chicago 17th Edition
Byra, Stanisława i Katarzyna Ćwirynkało. "Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope." Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja 54, br. 2 (2018): 1-11. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1
Harvard
Byra, S., i Ćwirynkało, K. (2018). 'Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope', Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 54(2), str. 1-11. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1
Vancouver
Byra S, Ćwirynkało K. Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja [Internet]. 2018 [pristupljeno 08.12.2019.];54(2):1-11. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1
IEEE
S. Byra i K. Ćwirynkało, "Coping strategies in students with physical disabilities – predictive role of self-esteem, general self-efficacy and basic hope", Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, vol.54, br. 2, str. 1-11, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31299/hrri.54.2.1

Sažetak
Uzimajući u obzir osobne i okolinske prepreke, osobe sa stečenim fizičkim teškoćama prolaze kroz mnoge stresne situacije. U radu se ispituju strategije suočavanja koje rabe studenti s tjelesnim teškoćama. Cilj je ispitati korelaciju između uvjerenja o sebi i svijetu (samopoštovanje, samopouzdanje i nadanje) i strategija suočavanja kod studenata s fizičkim teškoćama. U istraživanju je sudjelovalo 111 studenata sa stečenim fizičkim teškoćama uključujući ozljede kralježnične moždine i različite druge teškoće s kralježnicom. Provedeno je kvantitativno, transverzalno istraživanje i primijenjene su poljske inačice sljedećih instrumenata: Coping Orientations to Problems Experienced (COPE) (Wrześniewski, 1996), Rosenberg Self-Esteem Scale (SES) (Dzwonkowska et al., 2008), General Self-Efficacy Scale (GSES, Schwarzer, Jeruzalem) (Juczyński, 2001), Basic Hope Inventory (BHI) (Trzebiński and Zięba, 2003b). Provedene su analize deskriptivne statistike, korelacije (Pearsonov koeficijent korelacije) i regresijska analiza. Rezultati istraživanja pokazuju da uvjerenja o sebi i svijetu imaju prediktivnu funkciju u objašnjavanju strategija suočavanja koje rabe studenti s fizičkim teškoćama. Također otkriveno je da uvjerenja kao što su samopoštovanje, samopouzdanje i nadanje pomažu u objašnjavanju variranja pojedinačnih strategija suočavanja, s obzirom na intenzitet i prirodu korelacije. Konačno, nizak postotak objašnjene varijance strategija suočavanja kod studenata s fizičkim teškoćama upućuje na važnost drugih varijabli koje nisu uključene u ovo istraživanje. Rezultati se promatraju u kontekstu prethodnih istraživanja.

Ključne riječi
fizičke teškoće; strategije suočavanja; samopoštovanje; samopouzdanje i nadanje

Hrčak ID: 215299

URI
https://hrcak.srce.hr/215299

[engleski]

Posjeta: 293 *