hrcak mascot   Srce   HID

Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09

Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu

Ivana Čapeta Rakić   ORCID icon orcid.org/0000-0003-4594-2774 ; Odsjek za povijest umjetnosti, Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (536 KB) str. 125-140 preuzimanja: 83* citiraj
APA 6th Edition
Čapeta Rakić, I. (2018). Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (42), 125-140. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09
MLA 8th Edition
Čapeta Rakić, Ivana. "Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , br. 42, 2018, str. 125-140. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09. Citirano 22.10.2019.
Chicago 17th Edition
Čapeta Rakić, Ivana. "Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , br. 42 (2018): 125-140. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09
Harvard
Čapeta Rakić, I. (2018). 'Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (42), str. 125-140. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09
Vancouver
Čapeta Rakić I. Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2018 [pristupljeno 22.10.2019.];(42):125-140. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09
IEEE
I. Čapeta Rakić, "Ponzonijevih deset slika u svodu glavnog oltara splitske katedrale: razmatranja o stilsko-oblikovnim svojstvima, izvornoj funkciji i ikonografsko-ikonološkom aspektu", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., br. 42, str. 125-140, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.09

Sažetak
U članku se donose nove hipoteze o stilsko-oblikovnim svojstvima i izvornoj funkciji Ponzonijevih deset slika na platnu, koje su između 1682. i 1689. godine umetnute u drveni, kasetirani svod glavnog oltara splitske katedrale, a nastale su pedesetak godina ranije. Na temelju materijalnih ukaza i interpretacije već objavljenih arhivskih podataka autorica predlaže izvorni oblik slikarske cjeline kao jedinstvenog poliptiha u funkciji pokrovne pale (pale feriale) za veliku srebrnu gotičku palu Ivana Gerardova iz Pesara. Hipotezu autorica potkrepljuje srodnim poredbenim primjerima unutar jadranskog bazena. Također razrađuje ikonografsko-ikonološki aspekt slikarske cjeline, koji je po svoj prilici osmišljen kao vizualno didaktičko sredstvo u službi propovijedi s nizom euharistijskih egzempla i njihovih starozavjetnih prefiguracija koje su trebale poduprijeti nauk o transsupstancijaciji. Narudžbu ovog složenog ikonografskog niza autorica povezuje s pojačanom potrebom posttridentinske crkve u osnaživanju kršćanske vjere zbog vjerskih i političkih previranja u splitskoj nadbiskupiji tijekom 17. stoljeća.

Ključne riječi
Split; Matteo Ponzoni (Ponzone, Pončun); Sforza Ponzoni (Ponzone); srednji vijek; egzempla; 17. stoljeće; ikonografija; ikonologija; euharistija; protestantizam

Hrčak ID: 216421

URI
https://hrcak.srce.hr/216421

Posjeta: 151 *