hrcak mascot   Srce   HID

Review article
https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12

Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih

Ana Šeparović   ORCID icon orcid.org/0000-0002-1708-8358 ; Leksikografski zavod Miroslav Krleža, Zagreb, Hrvatska

Fulltext: croatian, pdf (403 KB) pages 167-178 downloads: 476* cite
APA 6th Edition
Šeparović, A. (2018). Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih. Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (42), 167-178. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12
MLA 8th Edition
Šeparović, Ana. "Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih." Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol. , no. 42, 2018, pp. 167-178. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12. Accessed 22 Sep. 2021.
Chicago 17th Edition
Šeparović, Ana. "Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih." Radovi Instituta za povijest umjetnosti , no. 42 (2018): 167-178. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12
Harvard
Šeparović, A. (2018). 'Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih', Radovi Instituta za povijest umjetnosti, (42), pp. 167-178. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12
Vancouver
Šeparović A. Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih. Radovi Instituta za povijest umjetnosti [Internet]. 2018 [cited 2021 September 22];(42):167-178. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12
IEEE
A. Šeparović, "Od »sinteze likovnih umjetnosti« do Zagrebačkoga salona: prilog poznavanju djelovanja ULUH-a 1960-ih", Radovi Instituta za povijest umjetnosti, vol., no. 42, pp. 167-178, 2018. [Online]. https://doi.org/10.31664/ripu.2018.42.12

Abstracts
U radu se razmatraju dvije inicijative Udruženja likovnih umjetnika Hrvatske iz 1960-ih kojima je uporište u ideji o »sintezi likovnih umjetnosti«: organizacija izložbi Zagrebačkoga salona i zalaganje za obavezni postotak koji bi se odvajao za likovnu opremu pri svakoj javnoj izgradnji. Budući da ULUH u razdoblju 1950-ih i 1960-ih privilegira onu varijantu umjerenoga modernizma koja se zasniva na ideji o autonomiji umjetnosti, vrijedno je istaknuti te dvije inicijative koje proizlaze iz ideje o sintezi, kao projekta druge, racionalističke varijante modernizma. Pritom se razmatra reformatorski potencijal ideje o sintezi, koja je iskorištena kao sredstvo u procesu modernizacije i demokratizacije Društva u tome razdoblju ‘tranzicije’ ULUH-a iz doktrinarnog i birokratskog u moderno strukovno udruženje. Cilj je ovoga rada na temelju arhivske dokumentacije, prikazom jednoga segmenta svijeta umjetnosti 1960-ih, dijelom rasvijetliti njegovo funkcioniranje i institucionalnu infrastrukturu.

Keywords
Udruženje likovnih umjetnika Hrvatske; »sinteza likovnih umjetnosti«; Zagrebački salon; kulturna politika; izložbena politika

Hrčak ID: 216424

URI
https://hrcak.srce.hr/216424

Visits: 747 *