hrcak mascot   Srce   HID

Arti musices : hrvatski muzikološki zbornik, Vol. 49 No. 2, 2018.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy

Poeta tona

Dalibor Davidović   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8675-0512 ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za muzikologiju, Zagreb, Hrvatska

Puni tekst: hrvatski, pdf (382 KB) str. 319-343 preuzimanja: 33* citiraj
APA 6th Edition
Davidović, D. (2018). Poeta tona. Arti musices, 49 (2), 319-343. https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy
MLA 8th Edition
Davidović, Dalibor. "Poeta tona." Arti musices, vol. 49, br. 2, 2018, str. 319-343. https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy. Citirano 19.05.2019.
Chicago 17th Edition
Davidović, Dalibor. "Poeta tona." Arti musices 49, br. 2 (2018): 319-343. https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy
Harvard
Davidović, D. (2018). 'Poeta tona', Arti musices, 49(2), str. 319-343. doi: https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy
Vancouver
Davidović D. Poeta tona. Arti musices [Internet]. 2018 [pristupljeno 19.05.2019.];49(2):319-343. doi: https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy
IEEE
D. Davidović, "Poeta tona", Arti musices, vol.49, br. 2, str. 319-343, 2018. [Online]. doi: https://doi.org/10.21857/mnlqgc08oy

Sažetak
Umjetnička poetika Marka Radmija (1910-1996) obilježena je nepovjerenjem prema pojmu ‘skladatelj’, smatrajući da ovaj pretpostavlja redukciju onoga glazbenog na znanje i tehniku. Za razliku od toga, u zaboravljenom njemačkom izrazu Tondichter (‘poeta tona’) još se očuvalo ono bitno glazbeničkoga poziva, pa ga Radmio stoga radije izabire govoreći o sebi. U ovoj se studiji istražuje kakve posljedice ta promjena ima kako na sâmu Radmiovu glazbu, tako i na njegovu misao o glazbi. Pritom se otkriva dvostruko značenje reza, odnosno cezure, podjednako u njegovu glazbenom opusu i u njegovoj egzistenciji.

Ključne riječi
Marko Radmio; Marko Kiš Šaulovečki; glazba 20. stoljeća; avangarda; Tondichter; dvostruki život; autsajder; samoća

Hrčak ID: 216712

URI
https://hrcak.srce.hr/216712

[engleski]

Posjeta: 70 *