hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158

Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama

Goran Kovačević ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Damir Sirovina ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Monika Karin ; High school Dr. Mate Ujevića
Valentina Bartol ; 6th primary school Varaždin
Valerija Vujčić ; University of Zagreb, Faculty of Science, Department of Biology
Mirko Ruščić ; University of Split, Faculty of Science, Department of Biology

Puni tekst: hrvatski, pdf (288 KB) str. 1173-1192 preuzimanja: 81* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, G., Sirovina, D., Karin, M., Bartol, V., Vujčić, V. i Ruščić, M. (2018). Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
MLA 8th Edition
Kovačević, Goran, et al. "Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Goran, Damir Sirovina, Monika Karin, Valentina Bartol, Valerija Vujčić i Mirko Ruščić. "Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
Harvard
Kovačević, G., et al. (2018). 'Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
Vancouver
Kovačević G, Sirovina D, Karin M, Bartol V, Vujčić V, Ruščić M. Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 28.11.2020.];20(4):1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
IEEE
G. Kovačević, D. Sirovina, M. Karin, V. Bartol, V. Vujčić i M. Ruščić, "Učinak flavonoida na simbiozu hidre i alge i primjena navedenog eksperimenta u školama", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1173-1192, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
Puni tekst: engleski, pdf (288 KB) str. 1173-1192 preuzimanja: 50* citiraj
APA 6th Edition
Kovačević, G., Sirovina, D., Karin, M., Bartol, V., Vujčić, V. i Ruščić, M. (2018). The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
MLA 8th Edition
Kovačević, Goran, et al. "The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158. Citirano 28.11.2020.
Chicago 17th Edition
Kovačević, Goran, Damir Sirovina, Monika Karin, Valentina Bartol, Valerija Vujčić i Mirko Ruščić. "The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
Harvard
Kovačević, G., et al. (2018). 'The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
Vancouver
Kovačević G, Sirovina D, Karin M, Bartol V, Vujčić V, Ruščić M. The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 28.11.2020.];20(4):1173-1192. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158
IEEE
G. Kovačević, D. Sirovina, M. Karin, V. Bartol, V. Vujčić i M. Ruščić, "The Effect of Flavonoids on Hydra – Alga Symbiosis and the Implementation of the Given Experiment in Schools", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1173-1192, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.3158

Sažetak
Hydra (Cnidaria) je kozmopolitski slatkovodni beskralježnjak koji uspostavlja simbiozu s jednostaničnim algama. Njezino jednostavno tijelo sastoji se od tri sloja: epiderma, mezogleje i gastroderma. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi utjecaj flavonoida kvercetina i naringenina na simbiozu hidre i alge, odrediti koliko su nastavnici motivirani za primjenu takvog načina poučavanja te ovisi li navedena motivacija o njihovoj dobi, godinama radnog iskustva, školi u kojoj rade, raspoloživom vremenu, prostoru i materijalima. U istraživanju je upotrijebljena anonimna anketa na uzorku od 100 nastavnika biologije. Hidre i alge tretirane su kvercetinom i naringeninom pri koncentracijama od 0,2, 0,25 i 0,3 gL-1 i uspoređene su s kontrolnim uzorkom, a koristio se biološki test Chlorella test. Morfološke promjene uključivale su migraciju, reakciju na mehaničke podražaje, nespolno razmnožavanje, izlučivanje sluzi i smrtnost. Citološko-histološkom analizom utvrđene su promjene svih triju slojeva, kao i inhibicije rasta. Naringenin je imao ukupno veći učinak od kvercetina. Rezultati dobiveni anketom pokazali su da su nastavnici spremni izvoditi navedeni eksperiment u školi te da većina škola ima minimalnu potrebnu opremu. Zbog mogućnosti prilagodbe opisanog eksperimenta različitim vremenskim i prostornim uvjetima, predlaže se njegova primjena u školi.

Ključne riječi
učenje; motivacija; naringenin; kvercetin; nastava

Hrčak ID: 216629

URI
https://hrcak.srce.hr/216629

[engleski]

Posjeta: 235 *