Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746

Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?

Dilek Tanışlı orcid id orcid.org/0000-0002-2931-5079 ; Anadolu University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education
Deniz Bike Kalkan ; Ministry of National Education of Turkey


Puni tekst: hrvatski pdf 1.678 Kb

str. 1193-1260

preuzimanja: 320

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.678 Kb

str. 1193-1260

preuzimanja: 513

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja jest ispitati konceptualno razumijevanje učenika osmog razreda, načine razmišljanja o linearnim funkcijama i nagibu pravca. U istraživanju se koristila mješovita metoda. Kvantitativni podatci prikupljali su se s pomoću testa iz algebre, a kvalitativni podatci prikupljali su se s pomoću kliničkih intervjua. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 103 učenika, a u kvalitativnom dijelu 10 učenika koji su bili odabrani između ta 103 učenika, a imali su visoku i srednju razinu postignuća. Kvantitativni podatci bili su procijenjeni na temelju liste točnih odgovora, a također su izračunate i interpretirane frekvencije za te odgovore. Većina učenika računala je na površno znanje o linearnim funkcijama i nagibu pravca te su se uglavnom pridržavali formula za koeficijent smjera pravca i jednadžbe pravca, a nisu ovladali ispravnim vrstama razmišljanja. Također je bilo potrebno popraviti način na koji se koriste raznovrsnim prikazima i interpretiraju ih.

Ključne riječi

konceptualno razumijevanje; nastava matematike; učenici osnovne škole.

Hrčak ID:

216632

URI

https://hrcak.srce.hr/216632

Datum izdavanja:

28.12.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.731 *