hrcak mascot   Srce   HID

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746

Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?

Dilek Tanışlı   ORCID icon orcid.org/0000-0002-2931-5079 ; Anadolu University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education
Deniz Bike Kalkan ; Ministry of National Education of Turkey

Puni tekst: hrvatski, pdf (2 MB) str. 1193-1260 preuzimanja: 118* citiraj
APA 6th Edition
Tanışlı, D. i Bike Kalkan, D. (2018). Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
MLA 8th Edition
Tanışlı, Dilek i Deniz Bike Kalkan. "Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Tanışlı, Dilek i Deniz Bike Kalkan. "Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Harvard
Tanışlı, D., i Bike Kalkan, D. (2018). 'Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Vancouver
Tanışlı D, Bike Kalkan D. Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 30.10.2020.];20(4):1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
IEEE
D. Tanışlı i D. Bike Kalkan, "Linearne funkcije i nagib pravca: kako učenici shvaćaju te pojmove i kako razmišljanje djeluje na njihovo razumijevanje?", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1193-1260, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Puni tekst: engleski, pdf (2 MB) str. 1193-1260 preuzimanja: 184* citiraj
APA 6th Edition
Tanışlı, D. i Bike Kalkan, D. (2018). Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?. Croatian Journal of Education, 20 (4), 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
MLA 8th Edition
Tanışlı, Dilek i Deniz Bike Kalkan. "Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?." Croatian Journal of Education, vol. 20, br. 4, 2018, str. 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746. Citirano 30.10.2020.
Chicago 17th Edition
Tanışlı, Dilek i Deniz Bike Kalkan. "Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?." Croatian Journal of Education 20, br. 4 (2018): 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Harvard
Tanışlı, D., i Bike Kalkan, D. (2018). 'Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?', Croatian Journal of Education, 20(4), str. 1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
Vancouver
Tanışlı D, Bike Kalkan D. Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?. Croatian Journal of Education [Internet]. 2018 [pristupljeno 30.10.2020.];20(4):1193-1260. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746
IEEE
D. Tanışlı i D. Bike Kalkan, "Linear Functions and Slope: How Do Students Understand These Concepts and How Does Reasoning Support Their Understanding?", Croatian Journal of Education, vol.20, br. 4, str. 1193-1260, 2018. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v20i4.2746

Sažetak
Cilj ovog istraživanja jest ispitati konceptualno razumijevanje učenika osmog razreda, načine razmišljanja o linearnim funkcijama i nagibu pravca. U istraživanju se koristila mješovita metoda. Kvantitativni podatci prikupljali su se s pomoću testa iz algebre, a kvalitativni podatci prikupljali su se s pomoću kliničkih intervjua. U kvantitativnom dijelu istraživanja sudjelovala su 103 učenika, a u kvalitativnom dijelu 10 učenika koji su bili odabrani između ta 103 učenika, a imali su visoku i srednju razinu postignuća. Kvantitativni podatci bili su procijenjeni na temelju liste točnih odgovora, a također su izračunate i interpretirane frekvencije za te odgovore. Većina učenika računala je na površno znanje o linearnim funkcijama i nagibu pravca te su se uglavnom pridržavali formula za koeficijent smjera pravca i jednadžbe pravca, a nisu ovladali ispravnim vrstama razmišljanja. Također je bilo potrebno popraviti način na koji se koriste raznovrsnim prikazima i interpretiraju ih.

Ključne riječi
konceptualno razumijevanje; nastava matematike; učenici osnovne škole.

Hrčak ID: 216632

URI
https://hrcak.srce.hr/216632

[engleski]

Posjeta: 464 *